We hebben 2 kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Rinajusa
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2008 19:03
Locatie: IJsselstein, Utrecht

We hebben 2 kittens

Bericht door Rinajusa »

Hoi hoi,

Heb me een tijdje geleden geregistreed omdat we toen op zoek waren naar 2 kittens.

Dat is dus gelukt, we hebben nu sinds 2 weken 2 hele mooie en leuke kittens :grin:
Ze komen uit een asiel, zijn broer en zus en nu 3 maandjes oud. Het katertje is zwart/wit
en het poesje in schildpad :grin: Het zijn echte doerakken, sjesen achter elkaar aan in
huis en voelden zich vanaf dag 1 al thuis bij ons :edance: Ze drinken en eten goed en
doen alles keurig in de kattenbak.

Over een maand of 3 laten we ze helpen zodat ze ook naar buiten kunnen.
Natasja, mama van:
Justin (04-12-2005) & Samira (01-07-2007)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Leonie89 »

welkom op het forum! mama van twee, zie ik ook nog.. leuk joh!!
groetjes Leonie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door lievelijn »

hee wat leuk :D welkom!
ik <3 Vlinder
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Hey hallo,

Ook ik heb mij een tijd geleden geregistreert, omdat ik wel wat meer wilde weten over de opvoeding van kittens.
Mijn vorige kat is vorig jaar op 7-jarige leeftijd overleden, omdat hij ziek bleek te zijn. Ik ben daar erg verdrietig over geweest, omdat voor mij deze kat gewoon zo uniek was. Hij praatte lekker met je, lekker knuffelen, naast je liggen i.p.v. op schoot. Lekker bij je slapen etc...

Na een tijdje miste ik wel een maatje om mij heen en wilde toch graag een andere kat. Ik heb altijd geroepen dat ik geen kittens wilde, maar nu ik er 2 heb, wil ik niet anders. Wat zijn het zulke lieverds! Ondeugend dat wel, maar zo lief. Het zijn broer en zus. Ik weet het, ze moeten op tijd geholpen worden ;-)

Zodra ik weet hoe ik een foto bij miin profiel kan plaatsen zal ik er eentje opzetten van hen!
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Sasser »

Hoi theer!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!! Zelf hebben wij ook het plan opgevat om een kitten in huis te nemen, naast onze twee poezen. Op dit moment komt het nog niet gelegen, maar zodra wij meer tijd hebben komt er (bijna) zeker weten een klein frommeltje in huis. Laat even weten hoe het met de dondersteentjes gaat!!
Veel plezier!!
Groetjes!!
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Hallo,

Het gaat goed met de poesjes. Teigetje gebruikt wel veel zijn nagels en zit veel achter zijn zusje aan! En hij wil ook je handen pakken en langs je been omhoog klauteren. Mootje daarin tegen doet dit niet zo veel. We proberen hem dit wel af te leren, want dit is niet de bedoeling. Tips zijn altijd welkom ;-) ...
Ook vinden ze het leuk om op de vensterbank te gaan, wat niet mag. Ook hebben zij hun dolle buien en als het te gortig wordt (lees de meubels erbij betrekken) dan moeten zij toch echt ff boven uitrazen... Het is soms erg grappig om te zien hoe ze achter elkaar aan lopen. :grin:

Mootje komt zo nu en dan lekker helemaal in je nek liggen... Zij was in het begin niet zo knuffelig, maar nu wel. Teigetje wilt heel graag bij zijn, en zit vaak op schoot.

Ze zijn nu 16 en een halve week!!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Lotte »

Wat fijn dat het zo goed met ze gaat!

Laat Tijger niet met je handen spelen. Zoals je waarschijnlijk nu al wel merkt zet hij daar de volle kracht op. Dat is nu misschien nog te doen, maar als hij straks uitgegroeid is niet meer.
Probeer liever met iets anders te spelen, dat kan bevoorbeeld een verenstok zijn, of een bosje touw. Zo leert hij dat hij wel met jou kan spelen, maar niet met jouw handen.

Ook dat broek-klimmen wil je heel vlot niet meer ;) Wees in ieder geval heel consequent, het mag nu niet en nooit niet, anders is het niet duidelijk voor je kater. Je kunt verschillende dingen doen, met je stem wat "onvriendelijker" NEE zeggen, hem direct weer met zijn pootjes op de grond zetten, of met je been schudden tot hij los laat (wat je soms van schrik al doet waarschijnlijk). Uiteraard kun je deze dingen combineren.

Waarom mogen ze eigenlijk niet op de vensterbank? Het raam is voor katten wat de tv is voor mensen. Niks is zo heerlijk als uren naar buiten kijken wat daar allemaal gebeurd. Ook ligt het vaak heerlijk warm boven de verwarming. Veel beperkingen voor katten snap ik wel, maar deze eigenlijk niet.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Ja ik ben ook superblij dat het goed gaat.

Dat is wel een goede tip om hem af te leiden met iets wat wel mag, dit gebeurd al regelmatig, maar hij blijft het maar doen en soms is hij zo onvoorspelbaar. Hij kan ook superlief zijn hoor! Dan komt hij lekker op je schoot zitten en vind hij het lekker om geaaid te worden. Nee dat broek klimmen moet hij echt gaan afleren en wij zeggen er ook iedere keer wat van...

Mijn vader denkt dat het minder zal worden als hij gecastreerd wordt. Hij zit ook constant achter zijn zusje aan. Zij kan niet eens rustig liggen of daar is hij alweer :???: Of hij moet ook lekker rustig gaan liggen, dan heeft zij ook rust. Ook vechten zij best wel vaak met elkaar. Is dit normaal?

Tja mijn ouders willen niet dat ze op de vensterbank komen...Zal het er een keer over hebben met hen en wie weet mogen ze dan wel ;-) haha...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Lotte »

theer schreef: Mijn vader denkt dat het minder zal worden als hij gecastreerd wordt. Hij zit ook constant achter zijn zusje aan. Zij kan niet eens rustig liggen of daar is hij alweer :???: Of hij moet ook lekker rustig gaan liggen, dan heeft zij ook rust. Ook vechten zij best wel vaak met elkaar. Is dit normaal?
Katers worden dan vaak wel ietsje rustiger, maar ze hebben geen 180 graden karakter verandering ;)
Ook met castratie gaan ze nog even lekker puberen, klieren en grenzen uit testen.

Vechten heb je op veel manieren. Je hebt vechten waarbij er enorm gekrijst wordt en de haren in het rond vliegen.
Je hebt ook vechten waarbij elkaar een dreun verkocht wordt en achter elkaar aan gerend wordt. Zijn een wereld van verschil.
Dus, hoe vechten ze bij jullie en wat is vaak?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Ja oke ik weet dat ze niet 180 graden veranderen bij castratie, maar hij schijnt wel wat rustiger te worden.

Ja ze vechten met elkaar in een soort greep en dan begint er eentje te piepen en dan gaan ze uit elkaar. Ze rennen achter elkaar aan en dat ziet er soms wel grappig uit. Verder spelen ze ook met speeltjes, daarnaast slapen zij op hun tijd.... Dus ze vechten niet echt zoals jij net beschrijft. Voor ons gevoel is het vaak, maar misschien valt het wel mee.. ;-)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door rieneke »

dat klinkt als gewoon lekker stoeien :smile:
ook ik vind het trouwens jammer voor de katten dat ze niet op de vensterbank mogen.
kan je niet een plekje voor ze vrijmaken?
het is zo leuk voor ze!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Lotte »

Lijkt mij ook familiair gestoei, dat kan geen kwaad.
Probeer overigens ook niet in te grijpen als ze vechten. Ze moeten zelf de verhoudingen tussen hun letterlijk uitvechten. Iedere keer als daar op ingegrepen wordt is de noodzaak om volgende keer nog harder te vechten groter. Het is heel moeilijk om niet in te grijpen, maar zo lang ze elkaar niet echt beschadigen wel nodig ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Ben ik weer :eclap:

Ik heb van de week een aantal gehad over waarom ze niet op de vensterbank mogen. Nou kwam ik gisteren thuis van mijn werk en ik zag dat mijn moeder een plekje heeft vrijgemaakt voor mijne lieverds! :eclap: Oftewel ze mogen vanaf gisteren wel de op de vensterbank... :edance: Dus kunnen ze ook lekker naar buiten kijken ;-) Ben zo blij dat ik het erover gehad heb...

Ja het zal inderdaad merendeel stoeien zijn met elkaar. Gisteren zo gelachen om hun.... Ze loerden naar elkaar en dan gaan ze op elkaar af en dan springen ze beiden... Zo leuk om te zien :grin:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door rieneke »

wat lief van je moeder, katten en vensterbanken horen gewoon bij elkaar.
en ja, je kan in een deuk liggen om die kleintjes, het lijken af en toe wel geiten hoe ze in de lucht springen :grin:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Leonie89 »

ah gelukkig, hahaha.. ze mochten dus NOG niet op de vensterbank :lol:
iedereen zwicht voor katten ;-) uiteindelijk krijgen ze altijd hun zin..
Plaats reactie