# Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

# Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen

Bericht door Pompidou_poesie »

Hoi

Een beetje tegen de planning in zijn Pompidou en Poesie, onze twee katinnetjes uit het ene nestje, vandaag al thuisgekomen.

De vrouw van wie het nestje was (allé toch de kat ervan hé :)) is een beetje overspannen, en ze kan niet echt meer voor de kittens zorgen.

Maar heel erg leuk dat ze hier al zijn.

Al hebben we wel een praktisch probleem... We gaan maandag nog een weekje naar Centerparcs, enkel ons gezinnetje, zou dat te doen zijn om de kittens mee te nemen, en ze daar in het huisje te laten lopen? We kunnen ze ook een weekje naar mijn schoonmoeder brengen.

Wat denken jullie?

En ze zijn nu nog niet uit hun transportbak geweest, heb hem voor de kattenbak gezet, en ook een bakje eten en drinken maar ze komen er voorlopig niet uit, de hond loopt natuurlijk ook rond, en daar hebben ze het voorlopig nog niet op begrepen :( maar goed, ik ben optimistisch, dat komt wel goed! De hond zelf gaat wel snuffelen en kijken, maar meer doet ze er niet mee, zoals ik al verwachtte!

Ik hoop dat ze vanavond al even wat komen rondsnuffelen, maar ik forceer niets hoor, ze kunnen uit de bak, dus ze komen wel als ze er klaar voor zijn.
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Miranda »

Hoe oud zijn de kittens nu?

Je zou ze op de bak kunnen zetten en ze vanaf daar hun gang laten gaan, maar als je ze er vlakbij hebt gezet, zullen ze de bak ook wel vinden. Tenminste, zijn ze al zindelijk?

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen ze mee te nemen naar Centerparcs. Het kan best goed gaan, maar er hoeft maar een raam of deur open te staan en je vindt ze niet (snel) weer.
Ik zou gaan voor een weekje bij je schoonmoeder.

Fijn dat de hond het allemaal wel prima vindt. ;-)
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Pompidou_poesie »

Zondag zijn ze 13 weken, ze zijn zindelijk hoor.

Mijn voorkeur gaat er ook naar uit om ze bij mijn schoonmoeder te laten, maar dan leren ze ons natuurlijk ook niet kennen :(

Ik heb nog 2 dagen om te beslissen :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Miranda »

Ik snap je gedachte, maar wij hebben ons eerste kitten ook onverhoopt eerder opgehaald en gingen na een week al op vakantie.
In die week is er nog een tweede bijgekomen en samen zijn ze een week bij mijn ouders geweest en hebben daar een leuke (en veilige!) tijd gehad en daarna hadden ze nog genoeg tijd om ons eigen huis te leren kennen, incl. onszelf.

Echt, maak je daar maar geen zorgen over! ;-) Zie het als een weekje logeren. Ze zijn ook nog erg klein, dus ze wennen zo weer aan jullie huis, nadat ze bij je schoonmoeder zijn geweest. Echt!

Ik zou ze echt niet meenemen! ;-)
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Pompidou_poesie »

Kijk, dit wilde ik horen!!

Ik ga ze niet meenemen, ze blijven bij mijn schoonmoeder "logeren" :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door lievelijn »

hoi hoi! wat vervelend dat je de poesjes eerder moest halen door deze omstandigheden.. maar toch wel lekker dat je ze nu al in huis hebt. zijn ze ook al weer een beetje gewend als de ander twee komen. succes!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Pompidou_poesie »

Ze hebben al gegeten en gedronken :edance: :edance: :edance:

Weliswaar uit de bakjes die ik in de transportbox heb gezet, maar goed, ze eten en drinken!!! :pdtleb:

Ze hebben de kattenbak ook al bevuild :edance:

Maar ze komen nog steeds niet uit de transportbox en grommen en blazen naar de hond, komt dat goed??

en moet ik ze op hun eigen tempo er laten uitkomen, of gewoon ze uit de box zetten in de woonkamer en kijken wat ze doen???
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door rieneke »

laat ze hun eigen tempo maar bepalen, vroeg of laat komen ze er heus wel uit.
veel plezier met de kleintjes! :smile:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Pompidou_poesie »

Geduld... voor sommige zaken heb ik dat in overvloed, maar voor andere dan weer helemaal niet :oops:

We hebben ze van uit de transportbox in hun kattenholletje in de woonkamer gezet, daar zitten ze ook veilig, maar kunnen ze wel al wennen aan alle geluiden en zo van de kindjes en de hond.

Maar nu moeten ze natuurlijk wel verder naar de kattenbak en eten en drinken, dus ik hoop dat ze dat wel doen :epray:
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Miranda »

Het zal me benieuwen of ze dat doen. Zou wel dapper zijn! ;-)

Ze wennen wel aan de hond, maar ze zijn er niet groot mee geworden en moeten dus even leren of zo'n gevaarte of gevaar oplevert. Ze zitten veilig en kunnen inderdaad meer wennen aan de geluiden die daar zijn, maar ik ben benieuwd of ze de (in hun ogen gevaarlijke) oversteek maken naar de kattenbak en het eten! :grin:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door rieneke »

waarom zet je de hond niet voor een paar uurtjes in een andere ruimte?
geeft die kleintjes de kans de boel te verkennen en wat geuren op te snuiven.
het is ook wel veel ineens, maar gelukkig hebben ze elkaar, dat scheelt :smile:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Pompidou en Poesie zijn thuisgekomen!!!!

Bericht door Pompidou_poesie »

Ze zijn vanavond op verkenning gegaan, onze hond lag bij ons in de woonkamer, en ik had hun mandje bij de kattenbak in de keuken gezet, en toen ik in de woonkamer stond te strijken hoorde ik ineens stil gemiauw uit de keuken, ik ging stilletjes kijken en ze liepen rond!! :edance:

Ze zijn overal gaan kijken en snuffelen, en kwamen dan voorzichtig naar de woonkamer, maar dat had de hond door en die liep natuurlijk naar de katjes. Die maar blazen en grommen, en onze hond er maar kwispelend voor gaan staan, gekke hond :lol:

Nu liggen ze op de stoelen te slapen :grin:

Vanmiddag zag ik het even niet meer zitten (ja ja ik weet het geduld :lol: :oops: ) maar vanavond zie ik het weer helemaal zitten, het komt helemaal goed!!!

EDIT 12 december:
Ze doen het zo goed, mijn 4 kanjertjes!!!

Gisteren hebben ze hun inentingen gekregen, en zijn ze ook nagekeken en gewogen!

De dametjes wegen 1.6 kg (Pompidou) en 1.65 kg (Poesie) en de heren wegen 2.3 kg (Casper) en 2.4 kg (Elias)

Ze zijn ook ineens ontwormd, en volledig gezond bevonden!!!!
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gesloten