Zeer rustige kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Pontus_Sushi
Kitten

Zeer rustige kitten

Bericht door Pontus_Sushi »

Hallo iedereen,

Zeer recentelijk hebben we een kitten in huis gehaald van 8 weken, en we zijn er heel blij mee. Toch heb ik een aantal vraagjes die ik aan jullie zou willen voorleggen (sorry mochten deze vragen al eerder gepost zijn).

1) Onze kitten (Cosmo) is vreselijk aanhankelijk en rustig. Het liefst wat zij wilt doen is slapen, slapen, knuffelen, op schoot zitten, en slapen...Is dit normaal gedrag voor een kitten? Ze heeft voldoende ruimte, en speeltjes maar alles wordt vakkundig genegeerd...of zal dit nog veranderen als ze ouder wordt?

2) Het is me opgevallen dat ze zeer veel tegen mijn vingers "duwt" met haar kopje als ik haar streel. Het lijkt alsof ze iets hiermee wilt zeggen...maar heb geen idee wat dit kan zijn. Iemand een idee?

Bedankt voor de antwoorden :)
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: zeer rustige kitten

Bericht door Sandra W »

Alle kittentjes zijn verschillend in karakter, de ene is druk en de andere is juist heel rustig. Daar is dus niets mis mee. Ze kan ook nog veranderen als ze ouder wordt, want ze is nu nog ontzettend jong, maar ze kan ook gewoon zo blijven. Dat is dus moeilijk te zeggen. Als je echter het idee hebt dat ze echt sloom en lusteloos is dan is het echter niet goed en moet je even naar de dierenarts gaan. Eet en drinkt ze verder wel goed en heeft ze goede ontlasting?

Wat betreft je tweede vraag: ze geeft kopjes aan je. Dit doen katten onderling ook bij elkaar en dit betekent dat ze je vertrouwt en lief vindt.

groeten,
Sandra
Pontus_Sushi
Kitten

Dank je wel Sandra voor je antwoord.

Hoewel haar ontlasting goed is (zowel in hoeveelheid en vorm) en voldoende drinkt, is haar eetlust niet om over naar huis te schrijven. Weet het niet, maar denk dat ik morgen toch eens een trip ga maken naar de dierenarts...

Peter
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

nu eten katten ook niet bakken leeg, zoals honden dit doen.. heb je op de verpakking van het voer gekeken hoeveel normale hoeveelheden zijn? (kan je een duur dierenartsbezoekje schelen :p ) die gaat je waarschijnlijk toch eerst vragen of je wilt bijhouden hoeveel hij/zij eet..
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

onze dierenarts biedt ook telefonisch spreekuur aan, juist voor zulke vragen. daar rekenen ze dan een paar euro voor. Maar wel goedkoper dan een gewoon consult en kan je ook gewoon vanaf je werk doen ofzo. Mocht ze het nodig vinden dat je alsnog langskomt dan is je telefonisch consult inbegrepen in het normale consult. Misschien dat dat je gerust kan stellen
ik <3 Vlinder
Pontus_Sushi
Kitten

Bedankt iedereen voor de reactie,

Aangezien we de kitten nog niet zolang hebben, kregen we van de vorige eigenaar het advies mee
om de droge korrels die ze daar kreeg voort te zetten. Ben sinds gisteren om te proberen, overgeschakeld op "nat" voer voor kittens....en man, wat een verschil !
Van zeer slaperige poes...naar een bijzonder levendige "spring in het veld". :lol:

Groetjes,
Peter
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

hey wat fijn!! klinkt als mijn kat.. zij is een kilo (kwart van haar lichaamsgewicht) kwijt geraakt omdat ze zo weinig at.. we hebben haar toen ander voer (voor kieskeurige katten) gegeven en toen kwam ze weer aan..
ze bleef overigens haar eigen hyperactieve drukke zelfje.. daarom dacht ik niet gelijk aan mijn verhaal..
Gesloten