Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
bacil112
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:07

Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door bacil112 »

Ten eerste wil ik zeggen dat ik echt niet van plan ben om een kitten in huis te nemen die uit een dierenwinkel komt, het is echt alleen een vraag. Ik ben ongeveer een weekje geleden met een vriendin naar de stad geweest (Almere) en zag een ontzettend schattig, maar stil rood kittentje alleen in een hokje zitten, ik vond het echt ontzettend zielig en had haar (of hem) bijna meegenomen om haar uit haar lijden te verlossen (wat je dus niet moet doen omdat je dan alleen in stand houdt :enaughty: ). Ik vroeg mij af waar die dierenwinkels zo'n beestje nou vandaan halen. Je kan wel heel veel vinden over zogenoemde puppyfabrieken. Maar over kittens die uit een dierenwinkel komen kon ik niet zoveel vinden. Is er iemand die hier wat meer over af weet :?:
Gebruikersavatar
Elliot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2008 08:12
Locatie: Antwerpen, Belgie

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Elliot »

Hierin de plaatselijke dierenwinkel komen ze gewoon van mensen die nestje hebben en er geen tijd willen insteken om baasjes te zoeken.
Best wel erg hoor!

Maar inderdaad ze allemaal kopen om te redden, je zou spijtig genoeg bezig blijven.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Nyncke »

Vroeger was er in Utrecht een winkel die een etalage had, soms zaten er kittens in, dan weer puppen, dan weer eekhoorntjes....

Ze waren vaak niet erg gezond, de dierenarts kreeg ze vaak binnen een paar dagen doodziek op bezoek.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Leonie89 »

eekhoorntjes :shock: is dat legaal??!!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Nyncke »

Kweet niet of het legaal was. Waarschijnlijk wel want het was een winkel die erg lang bestond, denk niet dat ze zoiets illigaal zouden doen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door rieneke »

eekhoorntjes zoals die hier voorkomen zou illegaal zijn, maar je hebt ook een soort amerikaanse grondeekhoorntjes die wel legaal te koop zijn.
1nge
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2008 17:52

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door 1nge »

Koop daar alsjeblieft geen dier geen kat geen hond hoe lief ze ook zijn.
Die dierenwinkel is al eens negatief in het nieuws geweest en ik heb ook in almere gewoond dus weet welke je bedoeld (stationsstraat toch?almere stad?
Ik weet er verder niet zoveel van maar de diertjes leven niet zo lang ziektes etc.
kijk als je wilt rustig op marktplaats daar worden ze meestal gratis aan geboden.
Mijn cody koste 15 euro.
of laat je inschrijven bij een kitten opvang bij jouw in de buurt.

groetjes inge
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Leonie89 »

marktplaats zou ik ook niet doen! ga lekker naar het asiel.. daar hebben ze genoeg aanbod en kennis om de juiste kat bij de juiste baas te vinden.. je kat is gegarandeerd gezond (zo niet betalen zij de dierenarts kosten) en mag 2 of 3 weken mee op proef..
het is niet gratis, maar je hebt wel garantie.......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Nyncke »

Degene waar ik het over heb was in Utrecht maar die bestaat niet meer. Volgens mij moet er nog ergens 1 in Utrecht zitten maar ik weet niet waar, woon er zelf niet meer.

De dierenarts kwam er vaak aan te pas bij de beestjes die daar vandaan kwamen. Vaak overleefden ze nog geen week bij de nieuwe eigenaren.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Lana »

Wat erg!!! :-x

Volgens mij zit er in Den Haag ook een dierenwinkel waar deze dieren verkopen!
The good, the bad and the pussy!
bacil112
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:07

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door bacil112 »

Ja klopt in de stationsstraat zit die dierenwinkel. Ze hebben daar overigens ook vaak puppies zitten die ook veel te jong lijken te zijn. Vind ik ook niet kunnen net als kittens. Ook al zouden de dieren gezond zijn en op de juiste leeftijd bij de moeder vandaan zijn gehaald, het zijn gewoon dieren die je niet alleen in een hokje moet stoppen maar bij mensen moeten opgroeien.

Ik weet dat er al een aantal landen zijn (Engeland?) waar dit niet meer mag :eclap: . Het wordt tijd dat Nederland dit voorbeeld gaat volgen.
Maar ja, zolang er geld mee te verdienen valt komt het welzijn van de dieren vaak op de laatste plaats. :evil: :-(
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Lana »

Nederland mag wel meer voorbeelden gaan volgen! :!:
Ik kijk vaak animal planet! Wat er allemaal met dieren gebeurt is echt verschrikkelijk! Maar ze doen echt alles om ze te helpen! Dit zouden ze ook hier eens moeten gaan doen!

Ik had een tijdje terug een klein mereltje, hij leek dood, maar ik was er niet helemaal zeker van. Ik heb de dieren ambu gebeld, en die zijn gekomen. Nee, die was dood, zeiden ze!!
Ik heb het half dode beest opgepakt en warm gemaakt met kruikjes! Beetje water gegeven met wattenstaafjes. En ja hoor.. Hij knapte helemaal op! Probeerde te gaan staan was helemaal leuk!!
Ik de ambu weer opgebeld, mijn verhaal gedaan, en die zeiden: "De vogel is dood!' Dus kwamen niet terug! (met andere woorden:zit niet zo te zeuren)
Uiteindelijk heb ik hem naar een vogelopvang gebracht waar hij ieder uur gevoed werd en zelfs mee is geweest op vakantie! Later werd ik opgebeld of ik er bij wilde zijn als ze hem vrij lieten!

Wat een dierenbescherming zeg!!!!
Het is dan wel een vogeltje, maar toch ook een dier?

Sorry, moest ik ff kwijt :-( ;-)
The good, the bad and the pussy!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Nyncke »

Tja, als je het over Nederland hebt en dierenbescherming ga je je erg schamen.

Een aantal jaar geleden was er een dierenmishandelaar actief, voornamelijk paarden. De verhalen zijn te erg voor woorden maar het komt er op neer dat de paarden zijn verkracht met een stok. Enkelen waren van binnen zo kapot dat ze dit niet hebben overleefd.

Degene die dit op zijn geweten had heeft ik meen een half jaar cel gekregen.
1nge
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2008 17:52

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door 1nge »

Hee jouw Lana leek op mijn Nala, en ik woon ook bij apeldoorn.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar komen kittens in een dierenwinkel eigenlijk vandaan?

Bericht door Lana »

1nge schreef:Hee jouw Lana leek op mijn Nala, en ik woon ook bij apeldoorn.
Oh, Wat grappig :grin: Zelfs de namen!!

Nu heb je ook een leuk boefje!! Veel plezier ermee!! :eangel:
En sterkte natuurlijk met het verlies van je lieve Nala! :-(
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie