Blaasontsteking door vies achterste?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Blaasontsteking door vies achterste?

Bericht door yana »

Misschien ver gezocht, maar goed. Poes hier heeft een zeurende hele lichte blaasontsteking (zo licht, eigelijk zonder symptomen). Ze wast dr bips niet goed omdat ze daar niet prettig bij kan omdat ze te dik is.
Kan dát een blaasontsteking veroorzaken? Dat die bacterien van achteren naar binnen trekken?
Zoja, waarmee schoonmaken? Warm water? Zilverwater?
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: blaasontsteking door vies achterste?

Bericht door loonsy »

Bij mensen wordt blaasontstekeing inderdaad door poepbacteriën die in de plasbuis terecht komen. Het kan zijn dat als er contact is de bacteriën worden overgedragen. Wat ik wel moet zeggen is dat het bij katten niet persé zoals bij mensen hoeft te zijn. Ik ben geen expret maar toen mijn kater blaasontsteking had zei mijn arts dat het waarscheinlijk door de stress rondom een nieuw territorium en de komende lente was.

Misschien meer een vraag voor de dierenarts.

Groetje,

Loonsy
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: blaasontsteking door vies achterste?

Bericht door rieneke »

zoals leonie al zei, kan stress ook een oorzaak zijn bijvoorbeeld.
ik dacht dat maar 1 op de 5 blaasontstekingen bacterieel is.
schoonmaken zou ik zo nodig met warm water doen.
pokeko
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 15:56

Re: blaasontsteking door vies achterste?

Bericht door pokeko »

Gisteren met mij poes/;Balou naar de dierenarts geweest,ze leeft buiten en in de schuur.
Ze kon niet meer plassen,een hele natte kont.Een blaasontsteking,maar ze is ook dik van de prednison,waardoor ze haar kont niet kan wassen.We wassen haar kont regelmatig in een bad met lauw water.
Mijn dierenarts had het ook over stress,het is wel een stresskat.Maar die kont is vies gaan worden toen ze aan de prednison moest,en toen is ze ook dik geworden.Pokeko
Plaats reactie