[=TERUG] Vermist katertje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vermist katertje

Bericht door Sandra W »

Heerlijk nieuws voor jou en je kat, al vind ook ik de situatie echt absurd en die vrouw te slecht voor woorden, maar zo ben ik er helaas in het asiel al wel vaker tegengekomen :-(.

Je hoeft je geen zorgen te maken voor het kantongerecht, want al is het opstarten misschien voor haar gratis, ze zal nooit haar gelijk halen op grond van de wet én de koude feiten (dus zonder alle emoties) én als ze in haar ongelijk staat dan moet ze ook nog alle kosten betalen. Wrijf haar dat nog maar eens lekker onder haar neus in je email :twisted:.

Ik zat nog eens te denken aan de 11-jarige meid die je die hyves berichtjes stuurde, ik vermoed dat dat haar "lieve dochtertje" is, dus ik hoop dat je die berichtjes bewaard hebt, want dan heb je nog een stok om mee te slaan...

Hoe reageerde die agent trouwens op haar verhaal? Hij kan nu toch nog nauwelijk aan haar kant staan en vinden dat die kat terug moet?

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal lopen, het lijkt wel een slechte soap ondertussen....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal lopen, het lijkt wel een slechte soap ondertussen....
Hihi, ja ik had ook al de neiging mijn paspoort nog eens te checken of ik niet toevallig in Amerika ben.

De agent wou er geloof ik gewoon zo snel mogelijk vanaf. Tijdens het gesprek kwam hij steeds maar terug op die verwrongen manier waarop hij het recht zag. Ik heb het hem een spiekfijn uitgelegd hoe het wel zit. Aan het eind van het gesprek is die vrouw de kamer uit gelopen. Ik moest mijn jas nog aandoen (rotknopen!) Toen heb ik nog een kort gesprekje gevoerd met de man. Hij vertelde toen een verhaal van een andere zaak waar hij mee bezig was. Iemand die wel 10 verschillende soorten dieren had (geit, kat, hond, papagaai enzovoorts.) maar geen rooie cent had. Zijn volledige uitkering ging op aan het voer maar de man kon zijn dieren niet laten nakijken door de dierenarts. Uiteindelijk kwam het verhaal erop neer dat hij het met mij eens was dat de vrouw niet in staat is om voor de kat te zorgen omdat zij niet de middelen heeft de juiste zorg te geven. Ik denk dat hij dit niet heeft willen zeggen in het gesprek omdat die vrouw continu op het randje van uitbarsten zat.

Weet je wat het is. Ik betweifel de bedoelingen van de vrouw niet. Ik zeg niet dat ze een dierenmishandelaarster is of dat ze de wonden van de kat heeft toegebracht. Ik stel alleen dat de kat blijkbaar in haar zorg (dat claimt zijzelf) grote tekorten heeft gekend.

(Bijna) iedere dierenarts is bereid een betalingsregeling aan te gaan als je eerlijk verteld dat er op het moment niet zo veel geld beschikbaar is. Het feit dat deze vrouw de kat nog nooit heeft laten inenten is dus een kwestie van desinteresse ergo verwaarlozing. Dit feit bovenop de staat waar hij in is gevonden maakt dat ik (al zou ze kunnen beweizen dat de kat van haar is) de kat niet met een gerust hart aan haar terug zou geven. Dit heb ik ook aan haar gezegd:

"als ik nu de kat aan u zou overhandigen zal de kat hoogstwaarscheinlijk binnen een half jaar weer in de staat zijn waarin hij verkeerde toen wij hem opnamen"

Aan het eind van het gesprek was ze erg beledigd maar ik geloof dat ik ook wel een snaar heb geraakt. ze was stiller en ietwat tweifelachtig aan het eind van het gesprek. Ik hoop dat ze inziet wat ik bedoel.

Ook begon ze allerlij beloften te maken: "als ik hem terug heb laat ik hem natuurlijk gelijk chippen enzo" Ja daaaag! Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put!

Nouja...

Leonie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

Wat een absurd verhaal. Zulke mensen zouden geen dieren mogen hebben.
Meid, ik ben trots op je wat je nu al gedaan hebt, ook al is het eind nog niet in zicht.
Je hebt je heel sterkt gehouden ( ook al heeft het veel energie gekost).

Als ik haar was zou ik Tonny niet eens terug willen en trots zijn dat hij een nieuw huisje bij jou heeft gevonden >> Mits dit hele verhaal echt waar is natuurlijk.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ik begrijp niet precies wat je met dat laatste bedoelt Boomer?
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Vermist katertje

Bericht door oonah »

Ik denk dat Boomer het verhaal van die vrouw bedoeld.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ja, dat geloof ik ook :)

Ik ben nog steeds niet blij met de situatie maar voor mij is het nu over :geenidee: Ik kan er verder niets meer mee.

Wachten en zien lijkt me...

Sorry als ik het verkeerde dacht zojuist... maar ik baal nog steeds van de hele situatie...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door Leonie89 »

wat een waardeloos wijf!! ik heb je hele verhaal gelezen, wat een gedoe.. als je geen geld voor het beestje hebt moet je blij zijn dat er iemand is die zo veel om die kat geeft als jij!! petje af voor alles wat je gedaan hebt!!
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Vermist katertje

Bericht door oonah »

Ik vind het ook echt fijn voor je dat je binnenkort gaat verhuizen, ik ben er zeker van dat die vrouw geen been heeft om op te staan, ( wat was die aan het dénken zeg ) maar het zal toch wel altijd in je achterhoofd blijven zitten zolang je daar woont en je hem misschien terug buiten wil laten. Komt lekker goed uit nu, dan kan je heel die vervelende affaire achter je laten.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Dank jullie voor alle reacties, steun en hulp!!

Ik heb zojuist mijn besluit naar de vrouw gestuurd. Ben er wel wat angstig over. Straks staat ze voor mijn deur ofzo... hmz... misschien maak ik mezelf wel bang, maarja.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

Het staat er inderdaad een beetje raar,maar bedoelde het verhaal van die vrouw.Waar ik overigens sterk aan twijfel.
Kom op meid,laten we hopen dat het de laatste loodjes zijn!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Zojuist heeft mevrouw te kennen gegeven zich niet neer te leggen bij mijn beslissing. 'volgende stappen zullen genomen worden'

GGGGGGGGGGGRM

:afgewezen:

pfffff.

Geen probleem trouwens Boomer... ik misinterpreteerde je boodschap, gebeurt gemakkelijk met teksten. mijn excuus nogmaals
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vermist katertje

Bericht door rieneke »

een prettige wedstrijd, ze heeft werkelijk geen poot om op te staan.
die agent kan zo nodig getuigen.
maar ik denk dat het een vette portie blufpoker is.
evenzogoed is dit allemaal enorm slopend, en ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Rieneke, dank voor je steun, zeker nu jij zelf in een zeer moeilijke tijd zit!

ik heb de kwestie ook voorgesteld op een juridisch forum waar advocaten en juristen raad geven waar zij kunnen geven. De volgende reactie heb ik ontvangen:
1ste mogelijk argumentatie: Voor dieren geldt bezit als titel, u heeft die kat maanden in ongestoord bezit gehad, u heeft ze gevoed en ermee naar de dierenarts geweest. U heeft er ook gehandeld als een 'goed huisvader': om de kat terug bij de oorspronkelijke eigenaar te krijgen heeft u destatus van de kat nagegaan bij de dierenamulace. De vrouw in kwestie kan geen eigendomsbewijs voorleggen, u heeft certificaten van de dierenarts die een begin van geschreven bewijs opleveren, wat uw rechtspositie als eigenaar duchtig versterkt. Uw bezit was rechtmatig, u bent eigenaar.

2e argumentatie: Door de kat niet als vermist op te geven heeft de vrouw die de eigendom claimt afstand gedaan van haar eigendomsrechten, de kat is op dat moment een 'res derelicta' geworden, dwz een zaak die aan niemand toebehoort. Op het moment dat u de kat in huis nam werd u rechtsgeldig eigenaar.

Ik raad u aan om keihard uw eigendom van de kat te claimen en substantieel schriftelijk bewijs te eisen van die vrouw. Daar zij dat niet kan leveren en u wel lijkt de uitkomst vrij duidelijk.

Toch ook wel vreemd dat iemand die geen geld heeft voor kattenvoer wel geld heeft voor een rechtsprocedure...
Het enige waar ik me nu nog zorgen over maak is het geld dat deze zaak zal gaan kosten en mijn 'meldplicht' het melden van een vermist object behoort bij een gemeentelijke instantie te worden gedaan (lees: asiel of politie) De enige melding die er is gepleegd is bij de dierenambu en de dierenarts... Maar dat zal wel los lopen. Het bericht van deze jurist en die van Sandra maken dat ik me wel okee voel in deze situatie.

hmz....

Nooit gedacht dat dierenliefde zo ver zou gaan. Ik begrijp nu veel beter waar velen zich zo druk over maken! Wat ik bijvoorbeeld las (i.v.m. de zoektocht naar wetten en regels) over het afschieten!!!!!! van 'zwerfkatten' waarvan de jagers niet eens zeker weten dat het zwerfkatten zijn!!!!!

ONGELOFELIJK

ik houd jullie op de hoogte...

P.S.

Zal ik reageren op de mail of gewoon laten hoe het is?
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Vermist katertje

Bericht door fazerdriver »

Pff, niet te geloven dat die vrouw nog steeds niet op wil geven.
Waar wil ze het geld vandaan halen voor een rechtzaak?
Ik zou als ik jou was niet meer reageren naar haar, maar afwachten of ze inderdaad
vervolg stappen gaat ondernemen. Hopelijk is het alleen maar bluf van haar.

Wens je heel veel sterkte met dit alles en hoop echt dat het snel over is voor je.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ja, niet reageren leek mij ook de beste optie... de bal is in haar perkje... Hopen dat het bluf is. Misschien aarzelt ze als ze beseft hoeveel geld dit soort dingen kosten...

en anders is dat natuurlijk een leuke vraag om te stellen in de rechtszaak. "hoe kan het dat u geld heeft om een procedure te starten maar niet om een kat van een simpele inenting te voorzien"

Hmz...

zoals altijd.... keep you posted

Leonie
Gesloten