# Hulp bij aanschaf eerste kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Kris
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

# Hulp bij aanschaf eerste kat

Bericht door Kris »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een kat of kitten maar ik weet niet goed waar ik allemaal op moet letten. Ik ben in principe een leek op het gebied van katten. Ik heb op deze en andere site's al aardig wat gelezen.
Ik wil eigenlijk voor een asielkat gaan, of een kitten via stichting RedCat. Ik wil graag een rustige, sociale en niet al te aanhankelijke kat. Dit omdat ik studeer en dus dagelijks een uur of 9,10 van huis ben.
De kat heeft de mogelijkheid om vrij in de tuin te lopen, hij of zij is dus niet huisgebonden.

Wat bevelen jullie mij aan, qua soort kat en de benodigde voorbereidingen?

Alvast bedankt,

Kris
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hulp bij aanschaf 1e kat

Bericht door Sandra W »

Ik zou in ieder geval niet voor één kittentje gaan, want die wordt eenzaam als je zo vaak langdurig van huis bent. Een oudere kat (of eventueel twee kittentjes) zou wel kunnen. Het plaatselijke asiel heeft vast de juiste kat voor jou. Veel plezier met het vinden van je nieuwe huisgenootje!

groeten,
Sandra
Kris
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

Re: Hulp bij aanschaf 1e kat

Bericht door Kris »

Om er direct 2 te nemen is eigenlijk geen optie voor mij. Dus dan wordt het een oudere kat. Aan wat voor een leeftijd moet ik dan denken, heb een aantal katten gezien die ongeveer 6 tot 8 maanden zijn die me wel bevallen. Is dit te jong?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hulp bij aanschaf 1e kat

Bericht door Sandra W »