4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: 4 hoog

Bericht door Hilda »

:eclap: Goed zo Appie!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

fijn!!

doorzettingsvermogen van beide kanten ;-)
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door beestenbende »

dat zijn weer goede berichten!! Ga zo door baasje en beestje...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

de laatste update over Appie, als alles meezit zal dit de allerlaatste worden.
Appie is bijna weer als vroeger, klimt, springt, rent weer als voorheen.
het incident dat verleden week had plaats gevonden was mijn eigen fout geweest, was vergeten dat Appie met enige moeite op het aanrecht kon springen...
tja...weg vlees dus...
de enige op wie ik boos kon worden was mezelf, gewoon stom van me om dat te vergeten, punt uit.
enige waar je het nog aan kan merken van zijn val, is dat zijn achterpootjes krom blijven staan, maar geen pijn bij rennen, springen en klimmen !
ook het pootje waar de tenen zijn geamputeerd ziet er erg goed uit.

ga nu op zoek , surfen over internet of navraag erover doen, hoe ik op een niet al te dure manier het balkon katveilig kan gaan maken voor de aankomende zomer-maanden.
het hele gebeuren omtrent Appie heeft een flinke financieele gat achter gelaten.
Anders de balkondeur veilig maken door een hor oid ervoor te zettten zodat hij wel naar buiten kan kijken maar niet het balkon op kan komen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

wat een heerlijk nieuws!! :grin:
appie mag zich gelukkig prijzen met jou.

is een net een optie?
dat is niet zo gek duur, maar dan moet je wel een balkon boven je hebben.
kan je bij otto bestellen.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

helaas geen balkon boven me, woon op de hoogste verdieping die er is.
ben al wel wezen surfen naar oplossingen hiervoor en kwam op een site terecht waar ze van alles hadden hiervoor, maarre...poei poei, wat een prijzen !
voor mij mag het snel de maand mei worden, vakantiegeld...kan ik mooi gebruiken om uit het rood te komen :-)
de goedkoopste optie is om een soort deur van kippengaas te maken en die in de balkondeur te zetten met magneetjes, zodat mijnheer toch nog de buitenlucht kan opsnuiven en zachtjes kan gaan miauwen als er een vogel voorbij vliegt, doet ie iedere keer als ie op de vensterbank ligt en hij een vogel ziet gaan, begint heel zachtjes en wordt dan steeds sneller en harder en zijn bekje gaat dan op en neer, als je dat dan ziet dan smelt je gewoon.
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Morgan »

Wij laten onze Tessel met een tuigje aan aan een touw op het balkon (wij wonen ook op de bovenste verdieping van een flat). Werkt perfect, zij kan lekker buitenlucht opsnuiven en wij hoeven niet bang te zijn dat ze de vogeltjes achterna gaat. Misschien als jouw kat geen tuigjes gewend is, dat hij/zij het vreselijk vind, maar die van ons draagt er al met regelmaat 1 sinds ze bij ons is als we weg gaan en zij gaat mee. Misschien gewoon een kwestie van wennen? Succes in ieder geval!
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

een tuigje is helaas geen oplossing voor Appie vrees ik.
dan wordt het een zo kort stukje touw, riempje... links kan hij over het muurtje heen springen anders en rechts door de tralies naar de buren en als het verkeerd gaat en Appie in paniek raakt, kan hij zichzelf ophangen eraan....brrr moet er niet aan denken.
maar desalniettemin, een groet aan een andere delvenaar :-)
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Re: 4 hoog

Bericht door Marsjie »

Hey,

Ik woon ook op 4 hoog en heb mijn balkon afgezet met kippengaas. Gaat tot nu toe goed met alleen 50 cm afgezet vanaf de vloer. Kan eventueel nog stukken vastzetten aan het 'plafond'. Mocht je dat niet kunnen is kippengaas in ieder geval zo buigzaam dat je het misschien nog wel naar een kozijn kan leiden waar je het vast kan maken (90graden buigen).

GRoM
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

ben al op een paar sites geweest hierover.
me even georieenteerd voor tzt de zomermaanden.
het gaas moet strak tegen de bodem, anders kan hij eronderdoor en via de smalle ruimte die er zit tussen de spijlen en de balkonrand zelf alsonog rampzalige capriolen uithalen met alle gevolgen van dien.
Woonbron heeft al aangegeven hoe en wat ik er aan mocht brengen, maar gegalvaniseerd gaas is mij erg prijzig en ik moet toegang kunnen geven via het balkon als Woonbron er wil gaan schilderen en andere onderhouds wil gaan doen op of aan het balkon.
dus een soort vaan deur oid denk ik dat ze ermee bedoelen.
heb nog tot juni , juli om erover te prakizeren hoe dat precies zal moeten dan.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

is een net geen oplossing? dat kan je bovenaan doen, en onderaan evt. iets van triplexplaatjes ofzo??
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

vrees dat een net niet stevig en of klim krab bijt proof genoeg is voor mijnheer Appie.
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: 4 hoog

Bericht door Daniel1983 »

hoi,ik lees net deze topic en het kippenvel staat me in de nek,sjezus daar moet je toch niet aan denken dat je kat van het balkon valt?!!
Ik ben blij dat het met de kat goed is afgelopen,echt een heel bizar verhaal.bah
Maar nu kom het,het verhaal heb mij nu ook beetje bang gemaakt.
Ik woon 5hoog en onze kat snoopy gaat vrij op het balkon hij doet hat al sinds ie een half jaar is eerst onder toezicht en nu al dik jaar zonder,als het lekker weer is loopt ie in en uit, bij mij naast woonde ook een kat en 8hoog boven mij ook die lopen ook vrij op het balkon
Daar is nog nooit iets mee gebeurt gelukkig,Snoopy is altijd heel vorzichtig op het balkon dat welwe hebben een hoge rand onderaan dus daar staat ie met zijn poojes voor,en zijn borst tegen de tralies dat is gelukkig altijd nog goed gegaan ook weet ie heel goed om niet te spelen op het balkon,het helpt ook wel dat snoopy niet zo van veel lawaai houd en achter de flat loopt de a52 dus genoeg lawaai om hem scherp te houden,tuterende vrachtautos,lawaai maakende motors,dus hij is altijd op zijn hoede.

Maar oke katten blijven katten ze houden van spelen en kunnen gekke dingen doen
Ik heb nooit kippengaasof een net gebruikt omdat ik bang was dat ie ging klimmen naar de rand om daar dan eens even te kijken,maar als ie halverwege op het balkon op de rand zit ben je verder van huis.
Maar het verhaal over appie heb me flink aan het denken gezet.
Nu ik eraan denk weet ik eigelijk niet waarom ik dit hele verhaal geschreven heb,heb geen echte vraag
Je denkt er vaak over na weet je,wat als...Nou ik wordt gek als er iets gebeurt met snoopy
echt waar.
Ik had alleen nooit echt gezien gehoord gelezen dat het echt gebeurt is
ik denk gewoon confronterent.
Nogmaals gelukkig dat appie weer het baasje is.
Tja het nut van deze hele text...Hmmm geen idee
Maar hij is te lang om te wissen
:smile:
Groeten daniel
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: 4 hoog

Bericht door Uumie »

Daniel, waarschijnlijk wilde je het toch even kwijt. ;)
Ik woon op de eerste verdieping. Voor mij is het echt de grootste nachtmerrie dat mijn katten uit het raam vallen. Er zit een stevig hor voor, maar toch let ik altijd goed op als ze voor het open raam zitten. Gelukkig is Morisson zo bang voor de buitenwereld dat hij ver van de ramen vandaan blijft. Maar George en Charlie zitten graag naar buiten te kijken. George vertrouw ik wel, die wil niet weg, maar Charlie is nog maar een kitten en hij plukt soms wel wat aan het hor. Hij mag dan ook alleen onder toezicht voor het hor. Als we weg zijn, gaan de ramen altijd dicht.
Straks gaan we verhuizen naar een groter appartement, waar veel meer ramen in zitten. We moeten nog even zien hoe we dat op gaan lossen. Als het moet, dan blijven de ramen de eerste tijd maar gewoon dicht. Maar waarschijnlijk komt er weer een hor voor.
Mochten we ooit een balkon krijgen, dan ga ik het laten afzetten. Ik moet er écht niet aan denken dat er wat gebeurt. Ik heb totaal geen verstand van het hoe en wat van dat klusje, maar daar zullen we vast wel uitkomen. Net, gaas, etc... we vinden wel wat. En anders mogen de katten niet op het balkon, ik durf dat gewoon niet aan.

Zo, dat ben ik ook weer even kwijt. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

Kan me er alles bij voorstellen van die knagende angst.
Ook al is Appie hersteld, de oude zal ie nooit meer worden :-(
Deze hele zomer heeft hij niet op het balkon gemogen, heeft financieel een beetje tegen gezeten en had de middelen niet om het balkon veilig te maken.
In het begin was er zwaar protest te horen, is nu gelukkig al minder geworden.
Het komt normaal gesproken weinig voor dat een kat van een balkon omlaag valt, maar een ongelukje zit....
En Appie komt zelfs onder toezicht nu niet op het balkon, zijn evenwichtsgevoel is nog steeds niet je van dat te noemen.
Waar hij voorheen makkelijk op sprong ( stoel, bed etc ) kost hem nu veel meer moeite en als hij het haalt kan hij soms niet blijven staan en hij heeft al een paar keer mis gesprongen, zonder gevolgen gelukkig.
Tis nu bijna 1 jaar geleden gebeurd en ook al heeft hij het overleefd, wordt er nu nog soms wakker van als ik het voor me ziet hoe hij valt.
Er zijn diverse oplossingen voor het balkon, gaas gespannen in een frame, een kattenet, een complete kooi constructie etc etc, het laatste vind ik de minste, want dan lijkt het net of je in een bajes zit.
het balkonhek zelf afdekken met of een rieten en of bamboe mat(ten)en de rest met gaas of een kattenet is ook een oplossing, maar dan moet je wel op je balkon de kat de mogenlijkheid geven dat hij ergens hoog kan zitten zodat hij alnog de omgeving kan " spotten " anders zal ook de kat zich op het balkon opgesloten voelen zo zonder uitzicht.
Plaats reactie