Ze plassen overal

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
jessica20x
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:40
Locatie: heerlen

Ze plassen overal

Bericht door jessica20x »

hoi,
ik heb 2 vrouwtjes katten. De ene is 2 en n half jaar en de jongste is 1jaar. ze plassen overal op de vloer op de handdoeken.De laminaat begint zelfs bol te worden heb ze laten steriliseren de dierenarts zei dat t nu over zou gaan.Het ging ook een tijdje goed maar nu begint het weer.Mn vriend word er helemaal gek van en is zelfs van plan om ze weg te doen als het niet veranderd.Daarom vraag ik jullie om raad, want weet echt niet meer wat ik moet doen en wil ze echt niet weg doen!!! groetjes jessica
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ze plassen overal

Bericht door Admin »

Als het niets te maken heeft met de lichamelijke kant, dan zou ik toch kijken naar een psychische oorzaak, want er is altijd een reden waarom katten opeens onzindeljk zijn. Is er thuis bijv. een gewijzigde situatie, komen er vaak vreemde katten te dicht bij huis, is er sprake van stress in huis, verkeerde kattenbakken/grit, etc.
Wanneer je er zelf niet uitkomt, is het vaak een oplossing om een gedragstherapeut te benaderen. Zij kunnen je vaak heel goed verder helpen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: ze plassen overal

Bericht door rieneke »

heb je genoeg bakken staan, liefst 3, en niet naast elkaar?
heb je al urine na laten kijken bij de dierenarts?
verder sluit ik me bij roland (onze administrator) aan.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: ze plassen overal

Bericht door Sandra W »

Een Feliway-stekker kan bij dit soort problemen (maar dan alleen als het stressgerelateerd is) ook heel goed helpen om ze te laten kalmeren en zo het wildplassen tegen te gaan. Ook kun je nu beter niets zachts laten liggen (handdoeken, dekbedden, kussens, enz.), want dat zijn beruchte plasplekken voor heel veel katten.

groeten,
Sandra
Gesloten