Uitstulpend anusje

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Nielojram
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:17

Uitstulpend anusje

Bericht door Nielojram »

Hallo allemaal,

Nadat we onze poes een aantal weken geleden hebben moeten laten inslapen :rip: , hebben we gisteren uit het asiel twee nieuwe katjes gehaald: een gesneden kater van 5 maanden en een kitten van 8 weken.
Over deze laatste heb ik een vraagje. Ze heeft een uitstulpend anusje. De asielmedewerker vertelde dat de dierenarts er naar had gekeken en dat ze erover heen groeit. Nu zag ik net dat er kattenbak korrels aan haar anusje blijven plakken :icon_shifty:.

Kent iemand dit "probleem"? Ik ben zo bang voor infectie gevaar. Ze moet binnenkort nog wel haar tweede inentingen halen, dus ik zal het ook bij dierenarts aankaarten....
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Uitstulpend anusje

Bericht door Leonie89 »

hoi, ik heb even op internet gezocht (wat je zelf vast ook wel gedaan had) maar ik kan niet echt iets vinden.. ik zou er mee naar de dierenarts gaan, die weter er meer over dan internet..
hou je ons op de hoogte?
Nielojram
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:17

Re: Uitstulpend anusje

Bericht door Nielojram »

elvedinenleonie schreef:hoi, ik heb even op internet gezocht (wat je zelf vast ook wel gedaan had) maar ik kan niet echt iets vinden.. ik zou er mee naar de dierenarts gaan, die weter er meer over dan internet..
hou je ons op de hoogte?
Wat lief dat je op internet hebt gezocht. Inderdaad had ik dat ook al gedaan.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groet,
Marjolein
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Uitstulpend anusje

Bericht door Sandra W »

Ze heeft zeer waarschijnlijk diarree en daar helpen aangepaste brokjes zoals bijvoorbeeld Sensitivity van Royal Canin goed tegen, maar je kunt voor de zekerheid beter snel even naar je dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Uitstulpend anusje

Bericht door yana »

Kán zijn dat ze verstopping of diarree heeft. Dat ze té veel perst en dat daardoor stukje anus eruit komt. Hebben wij óók gehad, kwam wel 2cm uit! Schrikken! Maar na het poepen was het er weer in. Wij gaven haar toen Isogel. Dat werkt zowel bij diarree als verstopping. Aanpassen van voer kán ook helpen,evt wat tegen haarballen of goed kammen.
Maar als het eruit blíjft steken, lijkt me niet goed; gevaar infecties en beschadiging!
DA kan het meestal makkelijk terugduwen, evt vastzetten.
Gesloten