Kattenluikje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bodine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jul 2003 11:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kattenluikje

Bericht door Bodine »

Hoi allemaal

Wij hebben sinds we Gijsje er bij hebben een kattenluik in de keukendeur gemaakt, zodat ze altijd bij hun eten kunnen en op de bak. de 1e keer had ik hem met een wasknijper open gehouden en zowel Lotje en gijsje liepen er zo door heen, geen probleem dacht ik
Maar nu ik hem dicht heb snapt Lotje(11 jaar) het niet zo ze gaat er niet doorheen uitzich zelf en wel als ik hem een stuke voor der open houdt! Gijsje die kleine rent er gewoon door heen. En dan vind ik het zo zielig voor Lotje dat ze het niet snapt al doet Gijsje het toch 10 keer voor :wink:

Hebben jullie ervaring met kattenluikjes? denk je dat Lotje het ooit gaat snappen? ze vind het gewoon vreemd dat dat plasic er voor zit maar ze moet gewoon met der koppie duwen!

Ik blijf het geduldig voor doen maar hoop wel dat ze er gewoon doorheen loppt

gr Bodine
Wilde-Engel

Bericht door Wilde-Engel »

en als je er een speeltje doorheen gooit?
of een snoepje?
ik heb ook echt geen ervaring met kattenluikjes heelaas.
ik wens je veel succes
groetjes!
Peet
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Misschien kan je aan de andere kant van het luikje gaan zitten met iets heel lekkers en als ze er dan doorheen komen een klein beetje geven en dan weer aan de andere kant gaan zitten en hetzelfde doen? Zo hebben we dat bij de katten van mijn ouders gedaan, waarvan er 1 een echte stresskip is, en dat werkte prima. Zo wennen ze er aan zonder dat ze het doorhebben. :wink: Nu, 9 jaar later, sluipt die ene er nog steeds voorzichtig doorheen, maar ze doet het wel!
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Bodine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jul 2003 11:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Bodine »

Hoi maya en Wilde engel

Ik heb gisterenavond Lotje in de keuken gelaten bij haar eten en toen in de huiskamer gaan zitten, het durde zo lang ik weer kijken zat ze gewoon voor het raam :???: naar buiten te kijken. Ik weer wachten maar ze ging er niet door heen hoor ze keek maar naar de deurknop van help me..Wat een kat! toen hield ik het luikje en stukje open en toen ging ze wel. Vanmiddag gingen mijn vriend en ik ff boodschappen doen en Lotje weer in de keuken te eten. Ik zei: we gaan gewoon weg en mischien komt ze wel. kwamen we na een half uurtje terug en zat ze in de kamer op de stoel! Dus is ze er toch doorheen gegaan! :grin:

Maar dat getreuzel ook he hihi

Ik kijk het nog ff aan maar denk dat het wel goed komt, bedankt voor jullie reacties

gr Bodine
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Haha, wat een grapjas. Ja, het is ook veel makkelijker als ze de deur voor je open doen, maar ja, als het dan toch zo lang duurt en je wilt toch wel terug naar de kamer, ja, dan moet je wel. De gluiperd. :D
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gesloten