Hoe kan ik een kat straffen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
saskia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:39

Hoe kan ik een kat straffen?

Bericht door saskia »

hallo

Mijn kat dusty is ongeveer 14a15 weeken oud maar hij pist op de bank waar wij graag zitten en dat is precies midden op de bank heb hem al 2 keer met zijn neus er in geduwd maar het help niet hij blijft het doen maar hij doet het ook op de kattebak hoe kan ik hem straffen ook al heb ik er nog een lopen maar die is al bijna 1 jaar oud en die doet zo iets niet hij weet precies wat hij wel en niet mag maar dusty weet het nog niet helemaal omdat hij in het begin er ziek was toen hij voor het eerst hier kwam wonen maar hij doet het alleen als we het niet zien maar ik weet wel dat hij het is en we hebben een stoffe bank ik word er een beetje gek van als ik lekker wil gaan zitten dan zit ik gelijk in de pis ik heb een spuitbus van cillit bang en het werkt wel maar hij blijft het doen dus nogmaals hoe kan ik hem daar op straffen?

gr saskia
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: hoe kan ik een kat straffen

Bericht door Lotte »

Hallo Saskia,

kijk eens in dit: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=10130" onclick="window.open(this.href);return false;
topic, daar staat alles al wel zo'n beetje gezegt over dit onderwerp.

Straffen helpt in ieder geval niet en zeker niet met de neus er in drukken!!
Het enige wat je daar mee bereikt is dat je kat bang wordt voor jou en jou met het negatieve associeerd.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: hoe kan ik een kat straffen

Bericht door rieneke »

een jong beestje wat ziek is geweest en ongelukjes heeft, en jij duwt hem met z'n neusje er in, en denkt alleen maar aan straffen?
arm beestje.
maak de plekken schoon met biotex groen, en daarna met azijn, dat neemt de geur weg.
zet meerdere bakjes (teiltjes) neer voor nu, dat kan je later weer afbouwen.
geef het beestje zindelijkheidstraining, dus na ieder slaapje en ieder hapje even op de bak zetten.
prijs hem uitbundig als hij het op de bak heeft gedaan.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: hoe kan ik een kat straffen

Bericht door eeke »

ben t met rieneke eens, straffen helpt niet werkt averechts.
beloning daar tegen is juist goed daar leren ze het beste van.
ik kan me voorstellen dat je je huis niet onder wil laten pissen. je kan inderdaad die plek goed schoonmaken en doe dr evntueel een oude handoek overheen of iets van een volgend ongelukje goed opvangt. voor de rest na eten evn op de bak zetten.
komt vanzelf goed hoor. het is nog maar een baby... ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: hoe kan ik een kat straffen

Bericht door peugeot tuner »

Mijn katertje piste telkens op t vloerbedekking, heb een stuk vloerbedekking in de kattenbakgelegd hij piste daar ook toen telkens meer grit er op en later het vloerbedeking verwijdert uit de bak, het pissen in nu over! :lol:
Gesloten