# Kater of poes toevoegen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
cnaves
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:44

# Kater of poes toevoegen

Bericht door cnaves »

Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe woning. Mijn kat Harry, 5 jaar, heeft een vriendje nodig (hij kan moeilijk alleen zijn). Ik heb twee vragen, t.w.;

1. waar doe ik verstandig aan, een kater of poes? Voorkeur gaat uit naar eentje uit het asiel.

2. Wat is de beste manier om ze kennis te laten maken. Eerst Harry verhuizen en later de nieuwe kater/poes toevoegen. Of ze op het zelfde moment kennis te laten maken met elkaar en de woning?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kater of poes toevoegen

Bericht door Shaz »

Ik ga er voor het gemaak maar even vanuit dat Harry gecastreerd is en dan maakt het geslacht niet uit. Veel belangrijker is dat je een kat/poes uitkiest die kwa karakter bij hem past. Dus zet geen hele dominante poes bij een lief en zachtaardig beestje, is hij speels zoek er dan een speelse kat bij, enz.
Ik zou er voor kiezen om de kat meteen met het nieuwe huis te laten komen. Dit huis is nu zijn gebied en dus zal hij dat meer verdedigen. Als ze daar allebei nieuw komen heb je daar hopelijk minder last van. Geef hem dan alleen niet meteen het hele huis om te ontdekken maar doe het stapje voor stapje.
groetjes Sharon
Gesloten