kitten miauwt bij voordeur

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

Mischien een rare vraag maar ben toch benieuwd wat jullie denken.

Ik een kater van 17 weken en woon midden in het centrum in een bovenwoning. Nu heb ik boven aan de trap een kamerscherm staan omdat ik mijn kitten niet steeds beneden wil hebben. Met heel veel moeite wurmt hij zich langs het kamerscherm en gaat vervolgens voor de voordeur zitten miauwen. Hij kan hier niet naar buiten kijken.

Zal hij naar buiten willen of gaat het er om dat het een deur is?

Mijn kitten kan absoluut hier niet naar buiten dat wordt zijn dood.

Help

Groetjes Joyce en Gomes.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Sandra W »

Hij wil waarschijnlijk op avontuur, maar als dat niet kan dan kun je het maar het beste negeren tot het kwartje bij hem valt dat hij niet verder mag.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

maar is dat niet zielig??

haha ik ben zo wijs met het beestje dat ik echt wil dat hij het fijn heeft!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Sandra W »

Tja, wat is zielig? Hij vindt zichzelf op die momenten vast heel zielig :lol:, maar ja buiten wordt hij waarschijnlijk dood gereden.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

haha ja daar heb je ook weer gelijk aan! volgens mij heeft hij het verder hartstikke fijn hier! heb wel overwogen om een jong katje er bij te nemen zodat hij wat vermaak heeft ook omdat gemiddeld 9 uur op een dag weg ben..

Maar hij is behoorlijk domininant er vrij snel jaloers dus dat zal ook wel geen goed idee zijn???
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Sandra W »

Dat vind ik een uistekend idee, want 9 uur weg is veel te lang voor een kittentje, die verveelt zich vast dood! Als je het nu doet terwijl hij nog jong is dan past hij zich snel aan en accepteert het andere kittentje snel, maar als je nog veel langer wacht kan het inderdaad een stuk lastiger worden. Gewoon nu even naar het plaatselijk asiel gaan, want het is kittentijd en dan snel een nieuw speelmaatje voor je kitten uitzoeken. Veel plezier!

groeten,
Sandra

PS: neem een vrolijk, nieuwsgierig en sociaal kittentje dan is de kans op succes het grootst. Een bangertje wordt misschien op z'n kop gezeten. Het geslacht maakt niet uit, maar let bij een poesje wel op "ongelukjes", want dat kan al vanaf 4 tot 6 maanden!
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

Nou ik ga dus echt geen kitten erbij nemen! heb mijn handen al vol aan deze!...Ik merk dat op de momenten dat ik normaal weg ben mijn kitten ligt te slapen! dus het ritme zit er aardig in!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Shaz »

Missjoy schreef:Nou ik ga dus echt geen kitten erbij nemen! heb mijn handen al vol aan deze!...Ik merk dat op de momenten dat ik normaal weg ben mijn kitten ligt te slapen! dus het ritme zit er aardig in!
Mijn ervaring is dat ze dan juist steun aan elkaar hebben en elkaar vermaken waardoor je bij een tweede niet twee keer zoveel tijd en energie kwijt bent. En juist bij een dominante kat kan je beter zo snel mogelijk gezelschap zoeken, hoe later je dat doet hoe moeilijker het zal gaan. Wij dachten bij Quinto ook dat het niet nodig was, maar toen hij een maand of 9 was en het huis inmiddels wel gezien had ging hij kattenkwaad uithalen omdat hij zich verveelde. Ik vind 9 uur per dag alleen persoonlijk wel lang.
groetjes Sharon
opelvectra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:47

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door opelvectra »

twee katten hebben zeker wat aan elkaar en leren van elkaar ,haalt zeker de verveling weg,katten kunnen alleen zijn,maar kunnen wij de hele dag op de bank hangen??komt je ook de keel uit
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Anida »

Ik had eerst ook Miekje alleen in huis en was ook 9 uur per dag weg. Ik dacht ook dat ze zich wel vermaakte. Tot door omstandigheden Max de buurkater hier in huis kwam. Ik zag Miekje gewoon opleven. Max is inmiddels weer terug bij zijn eigen vrouwtje en ik heb er een kitten bijgenomen. En die 2 kunnen nu echt niet meer zonder elkaar. En ik ga met een gerust hart naar me werk omdat ze zich met zijn 2en wel lekker kunnen vermaken. En ik dacht ook altijd dat Miekje jaloers was en ik er geen andere kat bij kon zetten. Niets was minder waar. Ze was zo snel gewend aan zowel Max en Toetie.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

Vandaag 11 uur weg geweest werk liep uit, ging prima! die kleine heeft echt geen horloge om en denkt goh wat is het vrouwtje laat! Al het speelgoed lag door de woonkamer en het kleed op mijn bank lag er half af! kan duidelijk zien dat hij zich prima heeft vermaakt!

Ik vind het interessant om dit forum te lezen maar ik vind dat sommige mensen wel heel erg overdrijven in de verzorging van hun kat. Het is nog steeds een KAT en geen MENS!......

En by the way ik ben nu al vanaf 19:00 thuis en hij heeft van die tijd dat ik er ben een half uurtje bij mij gelegen en ook nu is hij weer zelf aan het spelen!
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Hilda »

Missjoy schreef: Het is nog steeds een KAT en geen MENS!......
Je roept HELP in het begin van je topic.
Die krijg je en dan vraag je jezelf af of het niet zielig is?
Vervolgens deze gecuote reactie...sorry maar wat is je bedoeling?
Wil je graag dat horen wat je wilt horen en al het andere is bijvoorbaad al onzin?
En een kat is inderdaad geen mens maar wij nemen wel de verantwoording voor dit levende,voelende dier op ons dus is het zo raar dat we het leven van dit DIER zo leuk mogelijk willen maken en het niet alleen maar uit de kast trekken als wij er aan toe zijn en zin in hebben?
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Missjoy »

maar wij nemen wel de verantwoording voor dit levende,voelende dier op ons dus is het zo raar dat we het leven van dit DIER zo leuk mogelijk willen maken en het niet alleen maar uit de kast trekken als wij er aan toe zijn en zin in hebben?

Waar slaat dit op?

Je doet net alsof ik niet goed voor mijn kat zorg!! Makkelijk zeg conclusies trekken van achter de pc! Maarja als dat katje eten wilt hebben zal ik toch moeten werken voor mijn centen! Dus overdag naar mijn werk moeten! Heb overal speeltjes en hij heeft een heleboel ruimte!

En nog even wat! Ik heb 2 weken de kat van mijn vriendin in huis gehad en het was drama! Dat beestje was de deur nog niet af of mijn kat leefde weer helemaal op!


Ik vroeg inderdaad op advies voor het miauwen bij de voordeur dan krijg ik een reactie dat ik er een kat bij moet nemen en eigenlijk geen keuze heb! Een andere oplossing wordt niet aangeboden!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door jobey »

Als ik heel eerlijk ben snap ik niet waarom jij dit topic begonnen bent, je vraagt om advies en die krijg je. Je kitten wil gewoon op avontuur en dingen ontdekken, zo zijn ze nou eenmaal.

en trouwens er zijn 2 oplossingen gegeven.

1. kijk eens of je een kitten erbij kunt nemen, aangezien je veel weg bent

2. als hij bij de deur staat gewoon negeren, zodra hij weet dat hij niet voorbij die deur komt houd hij vanzelf op, dus ook helemaal niet afschermen, dat maakt het voor hem alleen maar leuker.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Leonie89 »

Missjoy schreef: En nog even wat! Ik heb 2 weken de kat van mijn vriendin in huis gehad en het was drama! Dat beestje was de deur nog niet af of mijn kat leefde weer helemaal op!
je mag niet verwachten dat 2 katten na 2 weken volledig aan elkaar gewend zijn.. het is leuk als dat wel gebeurt, maar ik zou uitgaan van zeker een maand voor het wennen.. als er bij jou een wildvreemde in huis komt wonen ben jij ook niet altijd direct blij.. katten zijn inderdaad geen mensen maar je kan ze in sommige opzichten goed vergelijken.. ik geloof dat vergelijken met jezelf nooit verkeerd is..
qua oplossingen ben ik het volledig met mijn voorganger eens..
Gesloten