# Een kat nemen of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Chicken
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2008 03:18

# Een kat nemen of niet?

Bericht door Chicken »

Hallo,

Ik denk al geruime tijd erover na om een kat te nemen. Echter woon ik in een flat en is de ruimte dus beperkt. Zo is mijn flat maar 50m².
Daarnaast ben ik ook niet veel thuis.

Nu wil ik dus graag een kat maar ik wil wel het beste voor de kat.
Is de ruimte volgens jullie groot genoeg en kan ik 1 kat nemen ook al ben ik niet vaak thuis of zou ik dan meteen 2 moeten nemen.
En zou ik dan een kitten of een wat oudere kat nemen?

b.v.d.

Groeten Danny
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Een kat nemen of niet?

Bericht door Sandra W »

Als je niet veel thuis ben lijkt me één of zelfs twee kittens heel zielig, want die hebben veel aandacht nodig, maar een oude en dus rustige kat zou eventueel wel kunnen, ook al hebben die natuurlijk ook aandacht en liefde nodig. Misschien is het handig om eerst na te gaan hoe vaak en lang je weg bent om te zien wat jij een kat kunt bieden. Dat je in een flat woont is niet zo erg.

groeten,
Sandra
Chicken
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2008 03:18

Re: Een kat nemen of niet?

Bericht door Chicken »

Klopt heb je inderdaad gelijk in.
Ik volg op dit moment nog een HBO studie dus de roosters veranderen regelmatig. Meestal ben ik 's ochtends, laat in de middag en 's avonds laat thuis. De weekenden ben ik ook thuis.
Alleen van 10-15 uur meestal niet en van 18-22 uur niet doordeweeks.
Gesloten