kan de dierenarts er naast zitten met nierziekte

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
jennifer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:03

kan de dierenarts er naast zitten met nierziekte

Bericht door jennifer »

hoi allemaal

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb een britse korthaar hij is pas 5 jaar.
maar hij is altijd heel gezond geweest tot dat ik de laatste keer naar de dierenarts ging voor zijn entingen.
hij was wel vermagerd ongeveer 2.5 kg afgevallen sind vorig jaar.
nou toen zij mijn dierenarts dat hij misschien een lintworm zou hebben dus een wormenkuur en dat ik een keer zijn urine moest laten testen voor eventueel een nierprobleem.
uit de urine test kwam niks dus wij over op een bloed ondezoek.
maar dit was bij een andere dierenarts want onze eigenste was dit moment op vakantie.
nou die zij gelijk van ja kijk hier kun je zien dat zijn bloed veel gifstoffen heeft en hup hij heeft chronisch nierfalen. nou sinsdien weet ik niet meer waar ik het zoeken moet ik ben helemaal overstuur.
want hij kan dit niet hebben oke ja hij drinkt veel maar dat heeft hij altijd gedaan hij eet gewoon goed allen we wisselden de laatstetijd van voer omdat hij dan wel goed at.
wij dachten eerder aan een onsteking of iets dergelijks want hij wou gewoon eten alleen volgens mij had ie een verstopping want zijn drollen zaten de laatste keren helemaal vol met zijn haaren.
en voor dat hij deze medicijnen kreeg wilde hij ook nog gewoon spelen maarsind hij fortekor/benacor krijgtt is hij de heele dag moe en heeft hij nergens geen zin meer in.
dus ik zou willen vragen of iemand hier verstand van heeft en mij wat tips kan geven over wat het misschien eerder zou kunnen zijn.en wat ik daar voor zou moeten laten testen.

alvast bedankt groetjes jennifer en tommy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kan de dierenarts er naast zitten met nierziekte

Bericht door Sandra W »

Ik ben geen dierenarts, maar dit klinkt inderdaad als chronische nierziekte. Toch kunnen ze hier met het juiste nierdieet, eventueel aangevuld met Fortekor, nog best lang mee leven, dus hoef je gelukkig niet in paniek te raken, al is het wel heel naar nieuws bij zo'n jonge kat.

Als je kat zo slecht op de Fortekor reageert zou ik met je dierenarts overleggen of nierdieet (brokjes en blikvoer) alleen niet voldoende is of anders misschien een ander medicijn uitproberen, waar hij minder sloom van wordt. Sterkte!

groeten,
Sandra
silpeters
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2008 11:28

Re: kan de dierenarts er naast zitten met nierziekte

Bericht door silpeters »

Hoi Jennifer, Begrijp dat je geschrokken bent.
Sinds begin juni weet ik dat mijn kater nierproblemen heeft, hij heeft toen ook Fortokor meegekregen, en het heeft bij hem ook weken geduurd voor hij daar aan gewend was, ook sloom en dufjes, de bloeddruk word door de fortokor verlaagd en hij zal daar denk ik ook aan moeten wennen.
Je kunt ook lactulose (zonder fruitsmaak) kopen bij de gewone Apotheek om zijn ontlasting wat zachter te maken en voor de afvalstoffen af te voeren. Ik geef mijn kat dit nu iedere dag op aanraden van DA.
Ik geef ook Ipaktine door het eten en sinds kort Nier Tonicum.
Weet je ook hoe hoog de bloedwaardes zijn van zijn nieren..?
Gebruikersavatar
teigetjeenalex
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 11:52
Locatie: katwijk aan zee

Re: kan de dierenarts er naast zitten met nierziekte

Bericht door teigetjeenalex »

Mijn rode kater teigetje zit op een nierdieet. Hij is nu 11 jaar oud. Twee jaar geleden werd het geconstateerd bij hem.
Sindsdien geven wij hem ook Fortekor en Ipakitine. Sóchtends een pilletje Fortekor en daarna krijg hij gelijk nat voer van Royal Canin Feline. Hij krijgt dan een half zakje. Daarnaast staat altijd een bakje met droogvoer van Royal Canin Feline.
S'avonds krijgt hij dan een half zakje nat voer met daarin gemixt de Ipakitine. En dat werkt perfect!

Hij heeft een tijd gehad dat zijn vacht vol zat met klitten. Ondanks het kammen bleef het erin zitten. Zijn vacht glansde ook niet meer. Hij poetsde zich niet meer en werd een beetje loom...

Toch maar naar de dierenarts gegaan. Daar heb ik ampulen Dermoscent gekregen. En dat werkte fantastisch!
Teigetje werd helemaal de oude!
Voorzichtig probeer ik nu gistsnoepjes uit en dat wilt hij af en toe.

Voorlopig gaat het goed! :grin:
Plaats reactie