Omdat we al heel lang met het idee rondlopen om een huisdier te nemen(kinderen zijn voor ons helaas niet vanzelfsprekend),willen we hierover nog het een en ander vragen.
Een paar dagen geleden hing er een briefje aan een prikbord dat er 2 kittens gratis af te halen zijn.
Het betreft hier om een broertje en zusje,en omdat we alletwee werken lijkt ons voor de katjes prettiger als we ze alletwee nemen.
Ze zijn 8 weken en zijn goed speels,zien er gezond uit e.d. en oogjes staan ook helder.
Gedrag is ook(zover ik het kan zien)goed,ze komen naar je toe en gaan spelen.
Voor de rest weten we er helemaal niks van over katten in het algemeen.
We hebben samen geen ervaring in het houden van huisdieren,en nu zitten we in een lastige tweestrijd.
Aan de ene kant lijkt het ons echt geweldig,lekker wat leven in de brouwerij en na een lange tijd van ellende e.d. een welkome afwisseling.
Aan de andere kant zijn we bang voor onze spullen,we horen soms van mensen het ene horrorverhaal na het andere,flinke halen in bankstellen enz.
We hebben best dure meubels van suede dus evt. halen zie je er denk ik goed op.
Mensen zeg dan dat je het af kan leren met een plantenspuit,maar ja daarvoor moeten ze het eerst doen en dan is het toch te laat?
Ook heb ik mensen gesproken die echt nergens last van hebben,dus ja.... wat doen we?
Als we ze nemen,is het dan verstandig om 's nachts de kittens in een aparte kamer te laten slapen met de deur dicht en pas rond te laten lopen als ze wat rustiger zijn?want dat is toch een beetje onze bedoeling dat de katjes gewoon overal moeten kunnen lopen e.d. ook in de nacht.
Kun je in het begin al zien aan het gedrag wat voor soort katjes het zijn?dus kun je al vroeg zien of het slopers worden of juist niet?
De katjes hebben we al 2x bekeken en er was een 3e bij maar die blijft bij die mensen,hij was ook het drukste klom in stoelen en banken e.d,die andere 2 deden dat weer veel minder.
Ook verstandig om een verzekering af te sluiten,dit is maar een paar euro per maand maar volgens mij scheelt dit wel een hoop in ellende.
En hoe vaak moet ontwormen,ookal blijven de katten binnen?
Nog een vraagje:als katten haarballen krijgen,valt dit makkelijk schoon te maken?
Sorry voor al die vragen en dat hele verhaal,maar we willen een weloverwogen keus maken en we hebben nog geen ervaring dus vandaar.
Alvast heel erg bedankt.