wond in hals door halsbandje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Lady
Huiskat
Huiskat

wond in hals door halsbandje

Bericht door Lady »

Hallo,

ik heb 2 vraagjes. ik heb mijn katten nu ongeveer een jaar ik heb ze vorig jaar laten inenten ze zijn verder nooit buiten geweest nu zijn we verhuisd en kunnen ze wel naar buiten toe. ik hoor zoveel verschillende verhalen van inenten in mijn omgeving dus wat tips!

ook heb ik ze een halsbandje omgedaan toen we hier kwamen wonen omdat ik chippen niets vind. maar de ene heeft er zo aan lopen krabben dat het nu helemaal kaal en flink ontstoken is ook bloed het enorm. ik zou het liefste wel weer een bandje om doen als ze naar buiten gaat maar dit lijkt mij niet slim hebben jullie tips?
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Re: wond in hals door halsbandje

Bericht door Lotte »

Je had dit ook bij benodigdheden gepost, dus je hebt grote kans dat dit topic door de admin gesloten wordt.

Maar ik zal je toch proberen een antwoord te geven.
Eerst een vraag, waarom vind je chippen maar niks? Het is echt een handeling die net niks voorstelt, ik merkte aan mijn katten dat ze andere dingen zoals temperaturen, kijken in de oren, inspectie gebit vervelender vonden dan het zetten van de chip.

Ben je met de kat met die wond al naar de dierenarts geweest? De wond moet even bekeken worden en misschien worden gehecht. Ook kan het zijn dat je een kuur mee krijgt voor je kat tegen infecties die bij zo'n wond bijna altijd ontstaan.
Dit soort wonden is precies waarom ik zelf tegen halsbandjes ben. Dit zal namelijk niet de laatste keer zijn dat ze deze verwonding krijgt als je haar weer bandjes om doet.
Ik ben dus echt voor chippen.

Over enten lopen zoals je zelf al zegt de meningen nog al uit een.
Ik persoonlijk laat ze 1 keer per jaar enten. Het is echter absoluut geen garantie dat je kat de ziektes niet kan krijgen, dan kans is alleen maar minder groot.
Zeker nu ze eind deze zomer hier naar buiten mogen ent ik toch maar elk jaar. Ze zullen zeker het gevecht met andere katten aan gaan om hun territorium te verdedigen, dus hopelijk bescherm ik ze zo tegen wat ziektes.

hopelijk heb je hier iets aan
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady
Huiskat
Huiskat

Re: wond in hals door halsbandje

Bericht door Lady »

Heel erg bedankt voor je antwoord, klopt had het daar ook gevraagd aangezien dat om het halsbandje ging en het nu ook om het enten maar ik zie het wel.

Ik ga dinsdag zoiezo even naar de dierenarts toe om het na te laten kijken halsbandje doe ik haar ook niet meer om om wat je zelf ook al zegt de kans groot is dat ze er weer moeite mee heeft.

Hopen dat het snel geneest.
Gesloten