Zeer ondeugende kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
rooielien
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2008 10:22

Zeer ondeugende kitten

Bericht door rooielien »

Hoi,

Ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar ik heb een rood katertje van 12 weken.
Hij blijft de oudste kat aanvallen maar ook mensen die op bezoek komen bijten en krabben.
In de nekvel pakkewn helpt niet dan wordt hij alleen maar feller.
Bij mij kan hij heel lief zijn want hij komt als ik alleen ben veel knuffelen.
Ik weet me geen raad en ik wil hem niet weg doen.
Ik hoop dat jullie met jullie ervaring iets weten.

groetjes caroline
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door Shaz »

In de nekvel grijpen vind ik ook geen goede straf, naar mijn ervaring worden ze daar alleen maar bozer door. Ik weet niet in welke situatie je kitten dit gedrag laat zien? Meteen als ze binnenkomen of als ze hem willen aaien? Ik gaf visite vaak de boodschap mee dat ze het contact vanuit het kitten moesten laten komen, dus niet zomaar aaien of oppakken. Als het meteen bij het binnenkomen is kan het zijn dat het allemaal even te veel is, dan kan het helpen om je kitten in een andere kamer te laten totdat iedereen rustig zit en hem er dan pas bij te halen. Ook als hij dit gedrag laat zien, een eindje verderop zetten en verder negeren. Helpt dit niet dan gaat hij tijdelijk naar een andere kamer. Kittens zijn nog heel speels en dus gaat dit gedrag van vaak wel over, zolang het maar geen gewoonte wordt. Dat moet je dus zien te voorkomen. Wat betreft het aanvallen van de oudere kat, dat hoort erbij. Een kitten wil spelen en als het goed is kan je oudere kat hem dan prima aan en zal hem ook laten blijken dat hij hier niet van gediend is. Hoe minder je je hiermee bemoeit hoe sneller het waarschijnlijk over zal zijn.
Succes ermee!
groetjes Sharon
rooielien
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2008 10:22

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door rooielien »

hoi

dank je wel voor je antwoord.Sproet (kitten) doet dit als iedereen op de bank zit en als hem dan willen aaien in het begin is het spelen alleen gaat hij altijd net even te ver.
Maar bedankt voor je advies ik zal het de volgende keer uitproberen.

groetjes caroline
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door Missjoy »

Dat negeren is allemaal leuk een aardig. Maar mijn kitten laat zich dus niet negeren en grijpt ook alles wat beweegt. Mensen dus! Heeft precies dezelfde streken als jou kitten!

Ik heb alles geprobeerd, Plantenspuit, Negeren, nekvel pakken. Niks werkte.

Nu heb ik als laatste optie een opgerold tijdschrift gebruikt. Elke keer als hij bijt in mijn handen of voeten dan krijgt hij een tik over zijn neus en ik zeg duidelijk NEE. Dit klinkt zielig. MAAR het werkt uitstekend ik doe dit nu een week en merk dat ik het af en toe al redt met alleen het woord NEE. Gaat hij toch door dan pak ik het tijdschrift en meneer gaat als snel met zijn eigen speelgoed spelen en gek doen!

Mischien werkt dit bij die van jou ook! Succes!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door Sandra W »

NEE zeggen is inderdaad een prima oplossing, maar slaan met een opgerolde krant is echt het slechtste idee wat ik ooit heb gehoord :shock:. Daar wordt een kat alleen maar bang en schrikachtig van en uiteindelijk wordt hij ook bang van jou.

groeten,
Sandra
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door cassie »

Hem moe maken vlak voordat je bezoek komt wil ook nog wel eens helpen. Dit doe je door hem achter een balletje aan te laten lopen of een ander spelletje te laten doen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: zeer ondeugende kitten

Bericht door Shaz »

Sandra W schreef:NEE zeggen is inderdaad een prima oplossing, maar slaan met een opgerolde krant is echt het slechtste idee wat ik ooit heb gehoord :shock:. Daar wordt een kat alleen maar bang en schrikachtig van en uiteindelijk wordt hij ook bang van jou.

groeten,
Sandra
En uiteindelijk dus juist agressief want een kat vergeet zoiets echt niet!
Zet hem dan op momenten dat het niet goed gaat in een andere kamer of een bench zodat je hem op die manier kan negeren maar slaan is nooit een oplossing. Helemaal niet op zo'n gevoel deel van zijn lichaam, de neus is namelijk erg gevoelig.
groetjes Sharon
Gesloten