Van Purina One naar Hills

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Kucing
Huiskat
Huiskat

Van Purina One naar Hills

Bericht door Kucing »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik wil Mickey Hills natvoer laten eten i.p.v Purina One omdat Hills beter is.
Ik heb al het oude voeding gemengd met het nieuwe, maar Mickey haalt alleen het oude eruit en het nieuwe laat hij staan.
Bij de dierenwinkel hebben ze geadviseerd om alleen het nieuwe voer te geven en verder niets. Maar Mickey laat het gewoon staan. Hij heeft zelfs 1 dag helemaal niet gegeten.

Hebben jullie advies voor mij?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Re: Van Purina One naar Hills

Bericht door daantje »

In 1 keer overstappen kan volgens mij nooit goed zijn voor de darmpjes, dat zou ik persoonlijk dan ook niet doen.
Misschien dat (nog) langzamer opvoeren van Hills en afbouwen van Purina dan nog een idee is. Bijv. beginnen met een theelepel Hills, en zo iedere dag een theelepel erbij en een theelepel minder Purina.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Geef je mickey alleen nat voer of ook droge brokken?
Het kan zijn dat hij eigenlijk voldoende binnen krijgt met de droge brokken en het natvoer alleen eet omdat hij dat echt lekker vindt. Omdat het dan een extra is kan je ook overwegen om helemaal te stoppen met het natvoer.

Dat laten staan herken ik overigens wel. Hier lusten ze ook maar 2 soorten/smaken natvoer. Als ik perongeluk iets anders neer zet wordt ik heel vuil aangekeken en kan ik het vervolgens zelf weer opruimen ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kucing
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kucing »

Ik geef Mickey ook droogvoer van Hills. Dat eet hij wel. Natvoer vindt hij gewoon lekker. Hij maakt me ook speciaal wakker s'ochtend. Dan gaat tie op me liggen en miauwt in mijn oor, of likt mijn gezicht. Wel schattig, hoor :grin:

Hij krijgt s'ochtends natvoer en s'avonds. Ik ben gisteren nog bij de dierenats geweest en die zei dat hij er echt goed uit zag, hij is 4 kilo en kerngezond. Ik wil op hills natvoer overstappen omdat ik gehoord heb dat katten blaasgruis krijgen van Purina One.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Hij heeft helemaal geen natvoer nodig, want daar zitten bijna geen bouwstoffen in, dus je kunt ook gewoon brokjes geven en dan twee of drie keer per week het oude merk als tractatie. Dat is totaal niet schadelijk.

Bij natvoer kun je trouwens wel gewoon in 1 keer overstappen op een ander merk en hoef je niet te mengen, tenzij je kat heel gevoelig voor diarree is, maar dan zou ik helemaal geen natvoer geven.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat katten speciaal van Purina One blaasgruis kunnen krijgen. Dit is namelijk per kat verschillend, bij de ene kat veroorzaakt het voedsel (en daarbij maakt niet zo veel uit welk merk het is) wel blaasgruis in de urine en bij andere katten niet. Dit is een kwestie van de samenselling en zuurte van de urine.

groeten,
Sandra
Kucing
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kucing »

Hoi hoi allemaal,

Bedankt voor jullie adviezen. En Sandra, je hebt gelijk, hoor. De dierenarts zei gisteren nog dat natvoer helemaal niet nodig was. Ik heb totaal geen verstand van voeding. Toen Mickey nog onze buurtkat was heb ik hem gewoon natvoer gegeven. Maar Mickey is sinds 5 juni officeel van ons en ben gisteren naar de da geweest. Ik heb dus nu ook besloten om hem voortaan alleen maar droogvoer te geven. Hij at al Hills, maar ben net wezen shoppen en heb voor de afwisseling Frank's Pro Gold brokjes gehaald. Ik heb het net aan hem gegeven en zit er nu van te smullen. Hij taalt totaal niet naar natvoer :grin: Ik heb nog wel natvoer in de kast staan, maar dat zal ik hem 1 keer per week geven totdat het op is.

Ik snap niet waar ik me om druk heb gemaakt :grin: :grin: :grin:

Maar goed lieve mensjes, nogmaals bedankt voor jullie reactie.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ja, Sandra, dat was nou ook precies wat ik wilde weten. De 1 zegt dat het niet goed is en de andere wel.
Ik ben ook aan het afbouwen met natvoer. Ik merk ook wel aan Flea datie niet meer zoveel behoefte heeft aan natvoer. Vaak laat ie het te lang staan en dan droogt het uit en moet ik het weg doen.
Eerst kreeg hij (speciaal voor kittens) natvoer en later Felix van Purina...en dit 2x tot 3x per dag.
En nu maar 1x per dag en dan een kwart van het blikje.
Hij vind de brokken van One Purina lekkerder dan natvoer haha
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Blikvoer is voor gezonde katten totaal niet nodig, maar voor magere of verzwakte katten kan het tijdelijk wel een goed idee zijn, omdat er wat meer vet in zit en dat kunnen ze dan goed gebruiken en ze vinden het vaak heel lekker, dus eten ze er wat meer van dan van brokjes.

Verder kan dieetblikvoer voor nier- of blaasgruiskatten ook heel goed zijn, omdat er meer vocht in zit en omdat ze dit soms beter eten dan de dieetbrokjes.

Maar gewoonlijk kun je blik- of natvoer gewoon zien als een tractatie voor je kat :-).

groeten,
Sandra
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik gaf Flea blikvoer omdat hij toen hij net bij me was vrij mager was. Nu is hij wat bijgekomen door de castratie en geef ik hem minder blikvoer en meer One, steril cat brokjes.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie