Poes op appartement

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Snop
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2008 15:12

Poes op appartement

Bericht door Snop »

Hoi

Mijn probleem? Ik heb 2 superlieve poezen en een jackrussel (die soms denkt dat hij een poes is) en nu wonen wij een een leuk huisje met een grote tuin. Alle beestjes gaan dus buiten plassen.

Die situatie verandert echter binnen een maand of drie. Door omstandigheden moeten ik en mijn moeder nu op een appartement gaan wonen. Er zijn genoeg kamers en een balkon maar nu is de vraag of we onze beestjes kunnen meenemen?

Natuurlijk willen we niets liever en dat we de hond meenemen staat al vast maar hoe pakken we dat aan met onze poezen? Het zijn wel binnenkatten maar ze zijn nu gewend van buiten te gaan plassen.. Kun je een kat weer leren om in een kattebak te gaan? En hoe doe je dat dan?

Ik wil onze poezen echt niet wegdoen...
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Poes op appartement :(

Bericht door jobey »

Laat ze langzaam wennen aan de kattenbak. Soms hebben katten ook wel het instinct om het op de bak te doen.

Ik heb ze laten wennen aan de bak, door ze er gewoon regelmatig op te zetten. Zo leerden die van mij het vanzelf. Maar misschien dat andere mensen nog suggesties hebben?

misschien nog een tip, laat de katten bak in het begin open, misschien zonder bovenkant, sommige katten vinden het wel eng. En daarna kan je langzaam de kattenbak opbouwen tot hoever jij hem wil hebben
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes op appartement :(

Bericht door Leonie89 »

natuurlijk kun je je beestjes meenemen.. ik zou me totaal geen zorgen maken als ik jou was.. zorg dat je, zoals jobey ook zei, je katten laat wennen aan de kattenbak.. doe alles in stapjes.. katten houden niet van verhuizen en zullen meer tijd nodig hebben dan je jack russel, maar hoeveel katten zijn er wel niet tig keer van baasje verwisseld en dus ook van huis en superlief gebleven.. en in jou geval wisselen ze alleen van huis.. hun spulletjes en baasje blijven hetzelfde dus daar zullen ze genoeg steun aan hebben om zich opnieuw op hun gemak te voelen..
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Poes op appartement :(

Bericht door peetie72 »

Ik zou nu vast een bak binnen zetten, zodat ze er vast aan kunnen wennen.
Eventueel met wat grond of zand erin, dan lijkt het nog een beetje op buiten.

Ik zou niet te grote problemen verwachten, katten passen zich over het algemeen prima aan.

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gesloten