Wat te doen bij lange krabnagels van kittens?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
yvonnuhh
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:18
Locatie: bakel

Wat te doen bij lange krabnagels van kittens?

Bericht door yvonnuhh »

Hallo, ik ben yvonne en heb afgelopen week 2 kittens van 8 weken aangeschaft ( super lief), maar een van de 2 heeft onwijs lange nagels en krabt steeds, hangt overal aan vast en ik heb het idee dat ze de andere kitten pijn doet met het spelen.
De krab paal hebben ze ontdekt en vinden ze heel erg leuk, maar zie geen vooruitgang in de nagels.

mijn vraag is:
- is het normaal dat een kitten van 8 weken constant de nagels laat zien? zelfs bij het aaien ect.
- wat moet ik er mee doen of laten doen?
- en kan het zijn dat deze kitten niet tam is? zo, ja hoe en waar kan ik dat nog meer aan merken?

ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes Yvonne, Vlinder en Merel.. :D
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: wat te doen bij lange krab nagels van kittens?

Bericht door Sandra W »

Ik denk niet dat dit kittentje wild is, want dan blazen ze en bijten ze als je ze wilt oppakken of aaien, maar het kan wel een wildebras zijn. Op zich is daar niets mis mee, maar als de nageltjes zo lang zijn dat ze jou en het andere kittentje pijn doen kun je ze natuurlijk ook gewoon knippen met een speciaal kattenschaartje (te koop bij de dierenwinkel). Meestal hoeft dit niet bij kittens en misschien is het later ook niet meer nodig als hij/zij de krabpaal gaat gebruiken en als hij/zij naar buiten gaat (als je dat doet).

Wel voorzichtig zijn bij het knippen en ook niet te veel afknippen, want je zit snel in het leven. Dit is het bloedvaatje dat door de nagel loopt en dit is goed te zien bij lichte nagels, maar niet bij zwarte nagels.

groeten,
Sandra
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: wat te doen bij lange krab nagels van kittens?

Bericht door rissie »

ik zou net als wat sandra zegt gewoon iedere keer even de scherpe puntjes van de nageltjes knippen, als je het bij de puntjes houdt hoef je ook niet bang te zijn dat je in het leven knipt.
Gesloten