verandering van gedrag sinds komst kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

verandering van gedrag sinds komst kitten

Bericht door Muis »

Hallo allemaal!!

Sinds wij Amy hebben is Xena's gedrag een beetje veranderd. Ze is wat meer op zichzelf. Ik merk het nu goed sinds Amy in een bench zit (zie topic bij Ziekte en medisch overleg). Ze is heel erg aanhankelijk en kruipt het liefst in je. ook speelt ze nu veel in dr uppie. Zou het komen omdat Amy zo actief is en Xena hier af en toe erg moe van wordt (net als wij :wink: ) Xena is nu eigenlijk weer de oude Xena sinds Amy rust houdt in de bench. Hebben we er dan wel goed aan gedaan om Amy erbij te nemen?

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Xena is al wat ouder en net die kittenfase af, ook was zij altijd al vrij rustig. Logisch dus dat ze af en toe gek wordt van Amy die veel drukker is. Ze vind het waarschijnlijk op dit moment gewoon heel erg fijn om een alle aandacht voor zichzelf te hebben, die moest ze immers van het ene op andere moment gaan delen. Ik denk zeker dat je er goed aan hebt gedaan, nu is Xena tenminste niet meer alleen als jij weg bent. En Amy zal over een jaartje ook rustiger worden ,dat zie ik zelfs bij Quinto hier, die is ook lang niet zo speels meer. Ik denk dat Xena dan meer tot haar recht zal komen en er nog meer plezier aan kan beleven.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

He Muis,

Ik herken je verhaal precies!
Sam was bijna een jaar oud toen we Sushi kregen en voor die tijd lekker speels en maf. Ook kwam hij regelmatig flink spinnend op schoot liggen en aaitjes halen. Nu Sushi er is, doet hij ineens heel 'volwassen' en heeft nauwelijks meer zin om te spelen. Als hij begint met spelen komt Sushi meestal ook kijken en dan loopt Sam meteen weg. Ook komt hij vrijwel nooit meer op schoot liggen. Bij mijn vriend komt hij nog wel regelmatig even buurten en kopjes geven als die boven achter de PC zit, maar ik heb al in geen tijden meer een knuffel van hem gekregen. Laat staan dat hij luid spinnend op schoot zat.... :sad:

Ik ben degene die Sushi is gaan halen toen we 'm kregen en ik geef de mannen ook vaker te eten. Ik heb dus een beetje het idee dat Sam me daarom 'minder interessant' vindt. Hij vindt me nog wel aardig hoor, dat zeker. Maar hij is nooit meer zo enthousiast als voor Sushi er was. Wij hebben ons ook wel eens afgevraagd of we er goed aan gedaan hebben om Sushi erbij te halen. Maar ze vinden het leuk om elkaar achterna te zitten en ik ben allang blij dat Sam mijn vriend in ieder geval nog zo leuk vindt....

Moeilijk he?

Groetjes,

Femke
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi Muis!

Ik ben het ook met Sharon eens en herken ook je verhaal.
Door de komst van Smokey veranderde Linus ook in wat afstandelijker doen dan eerst en minder speels. Hij was constant met haar bezig in de gaten aan het houden. En het klikte ook niet echt tussen hen, dus het is nu zover dat ze elkaar wel accepteren, maar dat was het.

Sinds de komst van Xena is Linus juist heel er speels geworden en speelt de hele dag door met haar! Ook is hij niet meer afstandelijk en komt weer ons 's ochtend op bed wakker maken met neusjes en kopjes geven. Iets was hij sinds Smokey niet meer deed!
Linus is echt duidelijk vrolijker en Xena heeft er ook aan meegeholpen dat Smokey en Linus elkaar wat meer hebben geaccepteerd en niet meer vechten. Xena is een soort afleiding geworden.

Smokey vindt Xena nog maar eng en houdt afstand. Dus die is wat meer op zichzelf en ik ben haar speelmaatje. Stukje bij beetje durft ze dichter bij xena in de buurt te zijn zonder te blazen.

Ik denk dat jouw Xena wel plezier beleeft aan Amy, want ze spelen toch ook veel samen, slapen bijelkaar en likken elkaar? Dat is toch een heel goed teken!
Misschien omdat je niet zo groot woont Xena zich wat moeilijker rustig kan terugtrekken als ze even geen zin heeft (maar dat weet ik niet precies hoe dat zit?). Maar jullie verhuizen ook strakjes en dan hebben ze ontzettend veel ruimte, dus dat komt wel goed!
Ik denk dat je er zeker niet verkeerd aan hebt gedaan Amy te nemen hoor! Aan de leuke verhalen te lezen over hoe ze samen bezig zijn!

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja nou ik erover nadenk is dit bij Quinto ook zo sinds we Xandor hebben!
Wij vonden ook al dat hij veel rustiger was en minder speelde, maar wij hebben dat al die tijd afgeschoven op het ouder worden en de castratie. Maar goed die is al maanden geleden gebeurd en we zagen tot nu toe nog niet zo'n verandering. Dus misschien heeft het er inderdaad wel mee te maken. Ze zijn ineens niet meer de kleinste maar zien een kitten die kleiner is en waar ze zich toch verantwoordelijk voor voelen waardoor ze zelf rustiger worden. Wel logisch dan eigenlijk dat Xena het fijn vind om dat even niet te hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Amy is weer uit de bench. Xena vond het ook heerlijk om even met haar te ravotten! Xena heeft wel ruimte om zich terug te trekken, alleen komt Amy haar dan weer heel snel opzoeken. Het is wel zo dat ze veel speelt met Amy en haar ook een poetsbeurt geeft, maar toch... ze is wel anders!

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Ik merk dus nu dat er meer mensen zijn die dit zien!! Ik hoop niet dat het een probleem is. Xena lijkt wel gelukkig.

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Sinds de komst van Xena is Linus juist heel er speels geworden en speelt de hele dag door met haar! Ook is hij niet meer afstandelijk en komt weer ons 's ochtend op bed wakker maken met neusjes en kopjes geven. Iets was hij sinds Smokey niet meer deed!
Linus is echt duidelijk vrolijker en Xena heeft er ook aan meegeholpen dat Smokey en Linus elkaar wat meer hebben geaccepteerd en niet meer vechten. Xena is een soort afleiding geworden
heb ik toch gelijk gehad he Babiche :grin:!

Ik merk het hier ook wel....

caddy is de oudste van de drie,...
Ook de rustigste, hij was altijd alwel wat rustiger...

maar nu helemaal.
hij ligt is buiten, hij slaapt, speelt af en toe eens mee.

k merk dat gizmo wel snel moe is, xonya en hij kunnen uren dollen, en als hij haar waarschuwt dan gaat ze nog door, dus hij heeft soms wel zoiets van ho maar....

dus dan gaan de jongens naar butien en slapen lekker voor de terrasdeuren, en xonya is dan te druk met alles ontdekken...

dus het is niet vreemd hoor....

en daarbij zou ik me om amy inderdaad niet zo druk maken, die word vanzelf rustiger, en xena laat wel weten als ze echt met rust gelaten wil worden...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ja Malou! :grin:
Ik ben ontzettend blij met hoe het hier gegaan is en gaat tussen die 2!
Smokey is nu wel een beetje nog een buitenbeentje. Maar dat zal op een gegeven moment zich ook wel oplossen denk ik!
Ik ben erg gelukkig..... :grin: :grin: :grin:

groetjes Babiche
Gesloten