Oude kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2008 10:01

Oude kattenbak

Bericht door Luna »

Goedemiddag allen,

Ik heb nog een vraagje,

Als je een kitten krijgt, moet je dan ook een nieuwe kattenbak e.d. halen? Want mijn oma haar kat is overleden en ze bood mij aan haar oude kattenbak over te nemen.. Maar ik weet niet of dit geaccepteerd word door de nieuwe kitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Kim
Luna en Valentino
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Oude kattenbak

Bericht door Sandra W »

Ja hoor, even goed schoonmaken en dan is hij weer "zo goed als nieuw". In het asiel moeten ze de kattenbakken ook samen delen en dan hoor ik ze nooit protesteren ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Lotte »

Als je de bak schoonmaakt met chloor zijn alle eventuele bacteriën hardstikke dood, daar hoef je je dan geen zorgen over te maken.
Je kitten is dan gelijk blij, want chloorlucht vinden ze heerlijk om overheen te plassen ;)

(uiteraard wel goed uitspoelen he, maar dat is logisch)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Leonie89 »

Lotte schreef:Als je de bak schoonmaakt met chloor zijn alle eventuele bacteriën hardstikke dood, daar hoef je je dan geen zorgen over te maken.
Je kitten is dan gelijk blij, want chloorlucht vinden ze heerlijk om overheen te plassen ;)
ohja?? dat wist ik niet.. moet ik ook maar eens proberen.. ik doe het altijd met allesreiniger.. even lekker weken in de douchebak, met de borstel even schrobben en klaar..
Benthe heeft ook een tweedehands kattenbak.. de kat bij mijn vader gebruikt em al jaren niet meer, die plast buiten.. ideaal :p
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Lotte »

In het topic alles over de kattenbak kan je er wel meer over vinden.

Katten reageren erg op de lucht van chloor. Daarom heeft het absoluut geen effect om plasplekken buiten de bak met chloor schoon te maken, hier zullen ze alleen maar nog een keer over heen plassen.

Ze zijn er hier zelfs zo dol op dat ze eerst 15 minuten (niet overdreven) in de bak gaan liggen rollen en kopjes geven omdat ze die lucht zo lekker vinden ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Oude kattenbak

Bericht door Shaz »

Lotte schreef: Ze zijn er hier zelfs zo dol op dat ze eerst 15 minuten (niet overdreven) in de bak gaan liggen rollen en kopjes geven omdat ze die lucht zo lekker vinden ;)
Ja hier ook! Vinden ze heerlijk.

Je kan de oude bak dus gewoon gebruiken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Leonie89 »

ik zit er toch aan te denken een nieuwe kattenbak te kopen.. de van ons heeft aan de bovenkant een roostertje met een doekje erin.. die moet je dan af en toe uitwassen.. maar Benthe valt dat ding zo'n beetje iedere nacht aan.. dan moeten wij s morgens alles weer opruimen en in elkaar zetten.. ik heb niet echt gekeken naar kattenbakken omdat we er dus nog een hadden.. maar ik hoop dat er een kattenbak is zonder zo'n doekje.. herkent iemand dit??
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Oude kattenbak

Bericht door rieneke »

misschien tape met de plakkant naar buiten er op vastzetten?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Oude kattenbak

Bericht door Shaz »

Wij hebben ook twee bakken met zo'n filtertje. Whoopy heeft een periode gehad dat hij die dingen er 's nachts uithaalde. We hebben er toen tijdelijk iets bovenop gezet zodat dit niet kon (het wordt op een gegeven moment ook een gewoonte). Toen we het na een tijdje zonder probeerden deed hij het niet meer.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Leonie89 »

rieneke schreef:misschien tape met de plakkant naar buiten er op vastzetten?
ja daar heb ik ook aan gedacht.. maar voor 15 a 20 euro heb je een nieuwe en de oude was al niet al te best meer.. we hebben lekker een nieuwe gekocht met een filter die je er onder moet schuiven in plaats van een appart roostertje die je erop kan klikken.. deze is ook wat compacter.. hopen dat ze deze met rust laat.. :P
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Oude kattenbak

Bericht door rissie »

Ik maak de kattenbak niet meer met chloor schoon, na 2 dagen komt er uit die kattenbak zòn rot lucht.

En ja ik spoel hem goed uit, ik snap er geen houdt van het is een gas achtige lucht.
Gebruikersavatar
Tijger-San
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

Re: Oude kattenbak

Bericht door Tijger-San »

Ik maak de kattenbak altijd schoon met dettol. Het stinkt niet en ontsmet toch enorm goed. Zo goed zelfs dat je er kleine wondjes (op mensen) gewoon mee kan ontsmetten! Super dus.

Remi heeft namelijk ook een korte periode gehad dat ze de wasbak in de keuken gebruikte als plasbak. Deze maakte ik dan iedere keer goed schoon met Dettol. Binnen een paar dagen hield ze er gelukkig mee op. :smile:
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door peetie72 »

Ik gebruik ook chloor om de bak schoon te maken. Kees vindt het ook heerlijk, die gaat uitgebreid mijn handen aanbidden als ik met chloor heb gewerkt.

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Ad Moerman
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 14:42

Re: Oude kattenbak

Bericht door Ad Moerman »

Het lijkt me wenselijk de bak te vervangen. Wij mensen doen onze behoefte immers ook graag op een schoon toilet. Ik ken geen Vinex-wijk waar tweedehands toiletpotten worden opgeleverd voor de eerste bewoners.
Ook het huisdier heeft mijns inziens recht op een menswaardige behandeling.

Met groet,

Ad Moerman
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Oude kattenbak

Bericht door Lotte »

Wel huizen waar eerst het toilet wordt vervangen voor er nieuwe bewoners in komen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten