Plassen bij de buren

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
ikke25
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:33

Plassen bij de buren

Bericht door ikke25 »

Wie kan mij helpen?

Wij hebben helaas zelf geen kat, maar wel bezoek van de buurkatten. Op zich vinden wij dit niet erg, maar tegenwoordig komen ze (ook 's nachts!!) ons huis binnen via het slaapkamerraam (we hebben al een haakje erop gezet, maar ze wringen zich erdoor) en plassen op ons dekbed. Vandaag hebben we het dekbed voor de 4e keer in 2 weken naar de stomerij moeten brengen. We durven de eigenaar hier eigenlijk niet op aan te spreken, omdat hij/zij er waarschijnlijk weinig aan kan doen.

Zijn er diervriendelijke oplossingen? Het gaat ons erg ver om het huis hermetisch af te sluiten.

Kan iemand helpen?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Plassen bij de buren

Bericht door Lotte »

Misschien kan je het raam afsluiten met een hor.
Is ook wel een investering, maar uiteindelijk goedkoper dan steeds die stomerijkosten.

Ik bedoel dan een hor met een aluminium of plastic frame. Die zet je door middel van scharnieren op het kozijn. Deze kan dus open en dicht.
Je kan dit bij alle bouwmarkten krijgen en is best makkelijk in elkaar te zetten.

Zo kan je raam toch open staan, de kat niet naar binnen en de vliegen en muggen ook niet.
Ik heb zelf dit systeem om de katten juist binnen te houden en het bevalt mij goed.

De buren er op aanspreken heeft wat betreft het gedrag van de kat niet zo veel effect.
Wel kunnen zij misschien bijdragen in de kosten voor de stomerij of een deel van het hor?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Plassen bij de buren

Bericht door jobey »

je zou de slaapkamerraam misschien wat minder toegangelijk voor de katten kunnen maken.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gesloten