Castreren van kater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
smeetje07
Kitten

Castreren van kater

Bericht door smeetje07 »

Ik heb een kater en een poes. Nou miauwt de kater (voor het gemak even Carlos) heel veel. Is het zo dat als je hem laat helpen, hij dan minder zal gaan miauwen? Hij miauwt echt om aandacht, want zodra je hem aait of met hem speelt is het goed en is hij stil. Negeren heeft bij hem geen zin, want hij gaat lekker door.
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: Castreren van kater

Bericht door Sandra W »

Van castreren worden ze wel wat rustiger, dus dat is altijd goed, maar ik vrees dat het miauwen daar niet automatisch minder van wordt. Hij is nu lekker verwend en als je dit gedrag wilt stoppen moet je helaas consequent zijn gedrag negeren als je het op dat moment niet wilt en vooral veel geduld hebben en dan valt hopelijk een keertje het kwartje dat hij met miauwen geen aandacht meer krijgt. Veel succes!

groeten,
Sandra
patries1987
Kitten

Re: Castreren van kater

Bericht door patries1987 »

Hallo,

Mijn kater heeft precies hetzelfde, miauwen voor een dichte deur {of als we slapen} als hij even niet voorzichzelf wat kan doen komt hij `zeuren`.
Wij hebben hem laten castereren maar het is niet echt minder geworden, we proberen het te negeren en daardoor wordt het nog wel iets minder, maar ik denk dat het bij een kat erin zit of niet helaas,
of iemand moet een oplossing hiervoor hebben hoor ik dat ook graag ;)

Suc6 ermee
Groetjes
Gesloten