Kat aangereden

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat aangereden

Bericht door Leonie89 »

katten laten hun pijn helaas niet zo makkelijk zien als mensen..
wel fijn dat guus geplast heeft :) heb je niet een lekker dekentje voor in het kleine kooitje?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat aangereden

Bericht door tacuma »

Wat een nare situatie, echt een nachtmerrie voor elke dierenbezitter!
Het idee van pijnstillers lijkt me zo gek nog niet, om het net iets draaglijker voor je kat
te maken. En als dekentje in het kooitje kan een (oude) handdoek natuurlijk ook goed dienen.
Dat ligt net iets fijner, en evt. plasjes was je er wel weer uit.
Ik wens jullie veel sterkte, en duim voor een snel en volledig herstel van je kat!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Kat aangereden

Bericht door roderik1963 »

was de uitslag van de foto's definitief ?
ik weet ook niet hoe en of een gebroken bekken en of verschoven wervels echt helemaal zullen kunnen genezen, maar het lijkt me erg stug dat met alleen rust het zal spontaan zal gaan genezen.
laat het ajb weten hoe het verder gaat !
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat aangereden

Bericht door Leonie89 »

nou, bij onze buurkat werd hetzelfde gezegd..
zelfde verhaal, kat aangereden.. bekken gebroken staart verlamd, moest geamputeerd..
ze heeft toen 6 week ofzo in een box voor een baby met plexiglas, zodat ze er niet uit kon, gezeten.. ze is volledig hersteld en loopt nog steeds (t is zo'n 5 jaar geleden dat ik gebeurde) rond bij ons in het buurtje..
zij heeft wel pijnstilling gehad in de 6 weken..
Eline226
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2008 15:26

Re: Kat aangereden

Bericht door Eline226 »

Het gaat eigenlijk best goed met Guus! Het is nog maar een week geleden en het blijft natuurlijk spannend hoe het afloopt, maar hij gaat in ieder geval zelf op zijn kattenbak en heeft geplast en gepoept! Dat poepen was heel spannend, als dat niet lukte kon het einde verhaal zijn, maar na heeel veel moeite (en laxeermiddel dat eigenlijk nog niet goed werkt) lukte het eindelijk! Nu volhouden natuurlijk. Lopen kan hij nog niet, al gaat hij wel af en toe staan. Dat vind ik eigenlijk al heel snel.
Het zal nog een lang herstelproces worden, maar sinds vandaag zie ik het weer wat positiever in. Hopelijk blijft dit zo.

Groetjes van een trots baasje!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat aangereden

Bericht door lievelijn »

wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt! sterkte
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat aangereden

Bericht door Sandra W »

Fijn dat je ons op de hoogte houdt en het klinkt inderdaad al een stuk positiever dan eerst :grin:. Je kat moet wel goed blijven poepen, want anders krijgt hij harde ontlasting en dat is nu ontzettend pijnlijk, dus het is een goed idee om nu wat laxerend eten te geven (wat olijfolie door het blikvoer, wat tonijn uit blik op oliebasis enz.).

groeten,
Sandra
Gesloten