Ik kan niet achterhalen of mijn vraag al eerder is behandeld, dus ik maak er maar een nieuw onderwerp van.
Sinds een paar maanden zijn mijn poes Doris en ik bij mijn vriend in getrokken. Onze buurvrouw heeft ook twee poezen en dat zijn zusjes. Deze zusjes waren altijd zeer hecht, deden elkaar niet kwaad en konden zeer goed met elkaar opschieten.
Maar dit is veranderd sinds ze mijn poes Doris op de galerij hebben ontmoet. Het was een korte ontmoeting tussen mijn poes (heel bang) en de twee zusjes (nog banger) en sinsdien leven de zusjes op voet van oorlog met elkaar. Eén van de twee valt de ander voortdurend aan en een goede sfeer is ver te zoeken. Mijn buurvrouw is hopeloos en verdrietig, omdat ze haar poezen niet meer herkent. De dierenarts vermoedt een territoriummachtstrijd onder de zusjes en heeft ze homeopatische rustgevers voorgeschreven, maar dit helpt maar matig. Ook mogen de zusjes en mijn Doris niet meer tegelijk op de galerij.
Hoewel ik er natuurlijk niets aan kan doen, voel ik me wel verantwoordelijk en schuldig. Ik heb nooit geweten dat een ontmoeting met een andere poes zoveel onrust bij andere poezen te weeg kan brengen.
Wie heeft dit ook mee gemaakt en heeft een mogelijke oplossing? Gaat dit over? Ik hoop het zo voor mijn buurvrouw!