Waarom discrimineert mijn kater?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
kikat
Kitten

Waarom discrimineert mijn kater?

Bericht door kikat »

ik heb een gekastereerde kater,sedert korte tijd heeft mijn zoon een vriendin,als zij binnen komt dan duurt het hooguit 5 min dan heeft hij tegen haar tas geplast,Laat ze haar schoenen in de kamer staan plast hij daar tegen,ook komt hij soms op tafel om iedereen een lieve knuffel te geven,maar hij loopt dan straal langs haar heen , hij kan ook op de hoek van de tafel gaan zitten en haar lang recht in de ogen kijken,of hij gaat voor haar staan op een heel dominante houding.Ook heb ik een lieve poes die is heel graag bij haar ,ze slaapt zelfs bij haar ,snap dus niets van deze houding van mijn kater tegenover haar,Ik heb nu al 35 jaar altijd een kat in huis gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt,kan iemand mij mischien raad geven

KIKAT :???:
AnitaGinger
Huiskat
Huiskat

Re: mijn kater discrimineert waarom doet hij dit?

Bericht door AnitaGinger »

Vraagje...Hoe reageert zij op je kat?
kikat
Kitten

Bericht door kikat »

zij is heel lief tegen hem ik heb ook een poes en die slaapt zelfs bij haar. de kater gedraagt zich erg arrogant tegen over haar,het lijkt wel alsof hij jaloers is.
Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Dat zou inderdaad best de oorzaak kunnen zijn. Is je zoon echt zijn maatje dan is het heel goed mogelijk dat hij daarom dit gedrag laat zien. Wij hebben ook een aantal jaren een kater gehad die heel duidelijk liet merken of hij iemand mocht of niet. Als je naar zijn idee niet gewenst was dan ging hij voor je zitten en bleef je aanstaren tot je wegging of hij gaf even een tik op de schoen. Naar mijn idee deed hij dit alleen bij mensen die hij als een bedreiging zag.
groetjes Sharon
Gesloten