Moet ik mijn kat actief houden of misschien een kat erbij?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Moet ik mijn kat actief houden of misschien een kat erbij?

Bericht door jobey »

Ik zit met een vraag. Sinds 2 jaar hebben wij een poes uit het asiel. Ze was toen al volwassen. De laatste tijd valt het ons erg op dat ze veel slaapt. Als we haar aandacht willen dan moeten we haar al wakker worden. maar dit is nog niet het probleem. Ik weet dat hoe ouder katten worden des te meer ze gaan slapen, maar het probleem is dat ze s'nachts dan niet echt slaapt. zodra ze s'morgens iets van mij of mijn vriend hoor gaat ze miauwen en aan de deur zitten krabbelen(we wonen in een flat). dus ik dacht misschien dat er iets is waardoor ze overdag wat actiever wordt zodat ze s'nachts en dan vooral s'morgens wat rustiger is en dat ze niet na een uur of 8.30 al begint met aandacht vragen.

maar omdat ik ook nog een ander bericht las op het forum over een kat die veel naar de honden trok, zit ik te denken of het misschien wel goed is voor onze poes voor misschien een maatje zodat ze s'nachts en s'morgens meer gezelschap heeft. Ze heeft al een in een pension gezeten met een andere poes, dus ik denk dat dit niet echt een probleem is.

maar toch wou ik ff advies van mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Moet ik mijn kat actief houden of misschien een kat erbij??

Bericht door Anida »

Gezellig een maatje erbij nemen :)
Ik weet dat Miekje veel actiever werd toen Max hier kwam logeren. Ze hollen en vliegen door het huis en zodra de voordeur openstaat lopen ze lekker over de gallerij heen ( dichte gallerij uiteraard) En als ze zijn uitgespeeld zoeken ze allebei een plekje op om heerlijk uit te rusten. Miekje was toen ze alleen was s`avonds een drukke dame. Maar ligt nu meestal lekker te pitten. Moe van de hele dag spelen. En zal straks als Max weer naar zijn eigen vrouwtje toegaat zeker zelf ook een tweede kat erbij nemen.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Moet ik mijn kat actief houden of misschien een kat erbij??

Bericht door daantje »

Jaaaaaaaa...... een katje erbij is natuurlijk hartstikke leuk en gezellig! Ik zou daar zeker voor gaan.
Bij een al wat meer volwassen kat denk ik dat een kitten het leukst zou zijn. Een (jong) katje uit het asiel, die gemakkelijk in de omgang is, is natuurlijk ook een heel leuke optie.
Tot die tijd..... lekker veel spelen overdag. Overdag wakker maken en met een verenstok o.i.d. aan de gang. Een verenstok verricht hier altijd wonderen :grin: .
Succes met je beslissing en je eventuele keuze.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten