# Kitten bij kater en hond

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
salsachicki
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2007 13:47
Locatie: Roosendaal

# Kitten bij kater en hond

Bericht door salsachicki »

Wij zouden graag een kitten erbij willen, alleen vraag ik me af of dat samen zou kunnen. We hebben al een Britse korthaar kater van 4 jaar en drukke Golden retriever van 2.
Onze kater Breezer is alleen nogal schuw naar ons toe, terwijl hij altijd erg gehecht was aan zijn moeder (Solaika), die een paar weken geleden is overleden. Nu vraag ik me af of het hem goed zou doen om een nieuw kitten erbij te nemen.

Verder had ik nog een vraag. Solaika is overleden aan nierinsufficiëntie en de soort niesziekte waarvoor de meeste katten niet zijn ingeënt. Zou er iets van die niesziekte in huis kunnen blijven hangen, zodat een dergelijk nieuw kitten deze ziekte weer kan krijgen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je zit hier goed hoor met je eerste vraag ;-) en ook van mijn kant van harte welkom in ons midden!

Kittentje zijn meestal erg flexibel, dus die zal wel snel wennen aan een hond en andere kat, zeker als je er eentje met een sociaal, speels en nieuwsgierig karakter neemt. Dit karakter kun je vaak al heel goed zien, zeker bij de wat oudere kittens.

Wat betreft je hond denk ik dat hij wel nieuwsgierig zal reageren op zo'n klein beestje, maar als hij katten gewend is zal hij het kittentje ook wel snel accepteren. Pas er wel op dat hij in zijn enthousiasme niet de lomp om het beestje reageert en hem/haar dus per ongeluk pijn doet. Blijf er daarom zeker in het begin altijd bij.

Wat betreft de kater denk ik persoonlijk dat hij een kitten erbij op den duur wel heel gezellig zal vinden, zeker als hij altijd heel goed op zijn moeder reageerde en nogal schuw naar mensen toe is, maar hou er wel rekening mee dat het een vreemde kat voor hem is en dat hij in het begin dus best afwijzend kan reageren. Laat ze dus rustig aan elkaar wennen en haal ze 's-nachts en als je er niet ben voor de zekerheid in het begin uit elkaar tot ze goed aan elkaar gewend zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik ben heel benieuwd naar je beslissing.

groeten,
Sandra
Gesloten