symptomen niet thuis te brengen zijn

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Divine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2007 12:23

symptomen niet thuis te brengen zijn

Bericht door Divine »

Heeft iemand dit nog meegemaakt? Mijn kat is ondertussen 3 jaar, sinds kort plast en kakt hij weer in de zetel. (deed hij vroeger ook) De dierenarts zei dat dat gewoon een afbakening is van zijn territorium omdat er een andere kat in de buurt zit die vijandig staat tegenover onze kat. Nu, door die stress had hij een week geleden waarschijnlijk dat plasprobleem. (hij plaste enorm veel en in zeer kleine beetjes) Daarvoor heeft hij medicatie gekregen, en is dit normaal gezien in orde nu. Maar nu plast hij nog altijd in de zetel, en de hoeveelheden zijn groot, en als dat nog niet genoeg is doet hij er ook nog eens (in de andere zetel dan) zijn grote behoefte bovenop, en helaas is het diarree die een gele kleur heeft.
Ook zijn oogjes staan een klein beetje vochtig. Oja, en nog iets raar,
zag daarnet mijn kat zitten voor een hoop speeksel, met iets raar in (ik vond het echt raar, want was gelijk veel wit schuimspeeksel voor zo'n klein katje), er zat gelijk wel iets in, zou dat een haarbal kunnen geweest zijn? Komt daar dan altijd zoveel speeksel mee mee?
Zou dat nog altijd van de stress voor die andere kat zijn?

merci
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik dat je kat, los van eventuele stress, lichamelijk niet in orde is, want hij hoort geen diarree, een hele grote hoeveelheid urine en vochtige oogjes te hebben, dus ik vind dat je dierenarts wel heel erg luchtig reageert.

Misschien heeft je kat (nog steeds) een blaasontsteking of blaasgruis of misschien wel een beginnende niesziekte (vandaar zijn vochtige oogjes). Wat betreft het schuimspeeksel op de grond: dit zou inderdaad een haarbal kunnen zijn of misschien is hij zo misselijk dat hij nu maagzuur overgeeft. Kortom, wellicht is het een goed idee om een second opinion bij een andere dierenarts te vragen en naast een algemene check-up in ieder geval zijn urine te laten testen.

Ik hoop dat je kat snel van dit zeer vervelende (en vieze!) probleem af komt en ik hoor natuurlijk graag wat de dierenarts er van vindt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Divine,

Wat een vervelend probleem! Ik zou sowieso even kijken bij het topic over plassen/poepen op ongewenste plekken, misschien kan je daar tips vinden voor dat probleem. Maar ik zou, net zoals Sandra zegt, toch nog een keer langsgaan, desnoods bij een andere dierenarts, omdat dit op mij (maar ik ben geen dierenarts) overkomt als ziekteverschijnselen (zoals inderdaad niesziekte oid) en niet als alleen maar stress. Ik zou ook zeker vragen om een urinetest, of bloedtest oid.

Heel veel sterkte!

Wendy
Gesloten