Onze gesteriliseerde poes van 4 jaar is al een hele tijd (sinds 2 jaar) af en toe agressief als je de kattenbak schoonmaakt. Ze valt ons echt aan inclusief blazen en hard uithalen (altijd raak). Daarna komt ze gewoon weer kopjes geven alsof er niks aan de hand is.
Ze deed dit voor het eerst toen ze bij een oppas was, tijdens onze vakantie, die een beetje raar had gedaan bij het schoonmaken van de kattenbak. Ze had de drollen eruit geschept, in een zakje gedaan en hield dat voor haar neus terwijl ze (goedbedoeld) "stom" tegen haar zat te praten. Toen viel ze aan. Sindsdien doet ze dat bij ons dus ook wel eens. Verder qua gezondheid is ze in orde.
Herkent iemand dit? Het is erg vervelend, eng en pijnlijk! Een Feliway stekker hebben we trouwens in huis.
Poes wordt agressief als je kattenbak schoonmaakt
Nee, dit gedrag komt mij absoluut niet bekend voor.
Wat vervelend ook dat zo'n oppas je kat dan zo kan verknallen
Ik zou ervoor kiezen om de bak schoon te maken terwijl zij er niet bij is. Zo staat de bak bij ons op zolder en maken we hem op het dakterras schoon. Dan kan je de deur naar de zolder voor die tijd dicht doen. Misschien is zoiets bij jullie ook een oplossing? Scheelt jullie allemaal een hoop stress.
Wat vervelend ook dat zo'n oppas je kat dan zo kan verknallen

Ik zou ervoor kiezen om de bak schoon te maken terwijl zij er niet bij is. Zo staat de bak bij ons op zolder en maken we hem op het dakterras schoon. Dan kan je de deur naar de zolder voor die tijd dicht doen. Misschien is zoiets bij jullie ook een oplossing? Scheelt jullie allemaal een hoop stress.
groetjes Sharon