Tong soms uit haar bekkie

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

Tong soms uit haar bekkie

Bericht door ankalina »

Als mijn poes op schoot ligt heeft ze regelmatig haar tong een beetje uit haar bekkie. Het lijkt wel schattig maar weet iemand waarom.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als het maar een klein beetje is dan is er meestal niet zo veel aan de hand en is het inderdaad gewoon heel schattig. Het kan bijvoorbeeld zijn dat haar hoektanden de tong niet voldoende tegenhouden, zodat de tong geen natuurlijke rem tegenkomt en dus een beetje naar buiten glijdt. Ook kan het zijn dat haar kaak zo ontspannen is tijdens het slapen dat de bek een beetje openvalt en dat de tong daarom niet wordt tegengehouden.

Als de tong echter ver uit haar bek komt, dan kan het wel serieus zijn en kan ze bijvoorbeeld kortademig of astmatisch zijn, maar dan ligt ze er meestal niet meer ontspannen bij. Je moet dan zeker even naar de dierenarts gaan.

Dus als ze gewoon heerlijk ligt te slapen zou ik me verder geen zorgen maken en van het snoezige gezicht genieten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

hier zie ik dat soms, dan hebben ze zich gewassen en trekken ze hun tong niet helemaal naar binnen

ziet er wel heel lief uit

verder sluit ik me aan bij Sandra
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik denk dat ze het ook doen als ze genieten. Ik heb Kimba dat ook al veel weten doen, vooral als hij bij mij komt knuffelen. Er kwam zelfs al eens een keer kwijl uit z'n bekje toen ik hem achter z'n oortje krabbelde :lol:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
*iris*
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2007 00:35

Bericht door *iris* »

Hihi, mijn katten 'vergeten' ook wel eens hun tong weer terug in hun bek te doen, vind dit er altijd zo idioot uitzien. Ze kijken me dan ook zo aan van "is er wat" terwijl ik helemaal dubbel lig van het lachen. Maar volgens mij is er inderdaad niks aan de hand als ze dit doen. Groetjes Iris
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

Bericht door ankalina »

Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Hier nog een paar waarbij je af en toe klein stukje vd tong uit ziet steken. inderdaad grappig gezicht! Ouwe Stoffeltje die we hadden, 18jr, deed het altijd!
Suske
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:55
Locatie: Susteren
Contacteer:

Bericht door Suske »

Yup,

hier ook zo eentje; ze doet net niet vaak, maar vooral als ze uitgebreid ligt te genieten van een aai- en krabbelsessie op haar buik is ze eve helemaal van de kaart. Dan gaat ook alleen het puntje van het tong eruit, en heeft ze dat volgens mij niet eens in de gaten...

Heb het nu alweer een tijd niet gezien, maar vind het zo leuk!
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Ik heb nog nooit een kat gehad, die dit niet had. Volgens mij is het gewoon katten eigen.
Gesloten