kleine vliegjes

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
kattekopje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:52

kleine vliegjes

Bericht door kattekopje »

Hebben jullie in huis ook zoveel last van die kleine vliegjes? Wij wel en waar ze vandaan komen weten we niet. Op zich zou ik gewoon met een vliegenmepper in de rondte kunnen zwaaien, ware het niet dat ze in groepjes in de katten bak gaan zitten! Gatsie! Nu schep ik de kattenbak wel iedere dag leeg, maar daarnaast verschoon ik hem ook 2 keer in de week helemaal. Ik vind het zo ranzig! Hebben jullie hier ook wel eens last van gehad en hoe zijn jullie weer van dit probleem af gekomen? Kan me namelijk voorstellen dat voor een kat dat gekriebel aan zijn kont op een gegeven moment ook kan gaat tegenwerken. Stel je voor dat ie de bak ineens gaat vermijden hierdoor............met die puberbuien en mauwerigheid heb je daar zomaar ineens kans van :???:
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Dat soort vliegjes komen toch af op (rottend) fruit enzo? Ik zou daar op controleren, maar dat had je waarschijnlijk al gedaan. ;-) Verder weet ik het ook niet!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Die hele kleine friemelvliegjes bedoel je? Ja, die hebben wij hier ook wel eens. Ze worden inderdaad fruitvliegjes genoemd. Maar ook op mijn werk, waar dus geen fruit te bekennen is, vliegen ze rond.
Ik zie ze hier overigens nooit rond de kattenbakken :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
kattekopje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:52

Bericht door kattekopje »

Had inderdaad al het fruit gecontroleerd, maar het heeft nog geen baat gehad. Nu zit ik de hele dag alweer klap eens in je handjes te spelen. Die krengen zijn nog snel ook! :shock:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb ze in de aarde van één van mijn plantenpotten zitten, waar mijn kater toen hij nog blaasgruisproblemen had soms zijn plasjes in deed. Hij is daar mee gestopt, maar de vliegjes hebben de boodschap nog niet doorgekregen ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wij hebben er ook een tijdje last van gehad en een aantal mensen waar ik werk ook.
Binnen lag fruit maar ze zaten in de keuken waar echt niks te vinden is :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
kattekopje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:52

Bericht door kattekopje »

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb en ben er niet al te happy mee. We hebben onder het raam een border zitten en daar zit ipv aarde potgrond in. Als ik dan de ramen openzet komen ze vrolijk de warmte van binnen opzoeken. Ik heb dan wel rolhorren voor de ramen zitten, maar als ik de ramen wil dichtdoen zal ik ze wel moeten openen en de vliegjes binnen laten. Dat wordt dus alle potgrond eruit scheppen
:icon_shifty: Vrijwilligers?
Gesloten