Hoeveel anti-haarbal snoepjes moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hoeveel anti-haarbal snoepjes moet ik geven?

Bericht door Wendy »

Hoi!

Ik heb anti-haarbal snoepjes gekocht (hoewel ik niet weet of Lynx en Linus het al nodig hebben met hun nog redelijk korte haren), maar op de verpakking staat dat ik 10 tot 20 snoepjes per dag moet geven, dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Hebben jullie ook deze snoepjes en doen jullie het dan door het eten ofzo?
En geven jullie ook zo veel snoepjes per dag of zijn er nog andere waarbij je er wat minder hoeft te geven?
En hoe weet je nou of het wel echt werkt? Hebben jullie voor de zekerheid niet ook kattengras staan ofzo?

Ik ben benieuwd!
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik heb het wel eens aan onze DA gevraagd of die snoepjes (waaronder ook gistsnoepjes) wel zo gezond zijn en volgens hem kun je beter helemaal geen snoepjes geven, maar liever alleen hoogwaardig voer, omdat de kat anders teveel vitaminen binnenkrijgt (wat ook weer kankerverwekkend schijnt te zijn :roll: ). Van RC heb je bijv. wel brokjes met anti-haarbal elementen erin. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Of inderdaad gewoon kattengras neerzetten.

Als je toch snoepjes wil geven, kun je ook een stuk of 3 gistsnoepjes verpoederen en dat in een bakje met brokjes (dezelfde brokjes die in de keuken op de grond staan) doen, flink rammelen en die als snoepje geven.

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Kankerverwekkend? Getverderrie.... :???:. We hebben nu nog Royal Canin kitten 34, ik weet niet of ik die al mag vermengen met die RC anti-haarbal brokjes, denk je dat het nu al zou kunnen? Ze zijn nog maar 5 maanden.

Groetjes en bedankt voor je antwoord!

Wendy

PS: ik was sowieso niet van plan om er zo veel te geven, maar nu koop ik die dingen helemaal niet meer!!!!
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik vind het ook erg vaag dat je er zoooveel moet geven!! ik koop ze dan ook niet. Als ze last krijgen van haarballen, dan kun je inderdaad denk ik beter kattengras (heeeeel stuk goedkoper ook!!) of haarballenpasta kopen. Dan weet je zeker dat het goed zit!!

RC heeft trouwens tegenwoordig ook speciaal voer voor de Maine Coon, ik neem aan dat daar ook middelen in verwerkt zitten die haarballen tegengaan. Ik vind ook wel dat je voorlopig nog gewoon kittenvoer moet geven en dan misschien wat kattengras erbij!!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ja, nu ze voorlopig nog zo lekker jong zijn, zou ik nog niet aan dat haarbalgedoe denken. De meeste kittens verharen het eerste jaar sowieso niet zoveel en als je gewoon 1 x per week ff borstelt, dan valt het reuze mee (vooral met kortharigen) en hoef je eigenlijk geen voeding met haarbalregulator te hebben.

Daarnaast hoort het wel een beetje bij katten, die haarballen. Omdat de harde haren op hun tong naar achteren wijzen, kunnen ze niet anders dan de haren tijdens het wassen inslikken. En om de zoveel tijd moeten die er uit, zo gaat dat. De frequentie en de hoeveelheid haarballen kun je wel iets verminderen door ze iets vaker te borstelen.

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja veel he Muis, ik zag het ook pas staan toen ik naar huis liep, maar ik koop die snoepjes dus ook niet meer.
Ik ga dan wel als ze een jaar zijn mengen met dat andere voer. Ze zijn wel halflangharig, omdat ze maine coons zijn, maar ik ga wel kattengras kopen ook, dan kunnen ze zelf kijken of ze er behoefte aan hebben. En volgend jaar krijgen we een tuintje, dus dan zorg ik gewoon voor wat gras in de tuin!

Groetjes,
Wendy
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gesloten