Wie kan mij alsjeblieft helpen? De oude eigenaar van onze stal heeft zonder de nwe eigenaren in te lichten 2 katten achtergelaten. ! britse korthaar en een europese korthaar. Ik had de beestjes al een maadn niet gezien maar van de week zag ik ineens de erg vermagerde brit. Overal had hij wondjes. Vervolgens horen wij een dag later gemiauw op het dak naast onze stal en jawel de andere poes. Helaas is deze er bijzonder slecht aan toe. Haar hele buik ligt open en soort van vreemde open korsten waar ze steeds aan likt. Ze is gebeten door de nieuwe hond op stal (de oude honden waren ze dikke vriendjes mee dus hadden geen reden om bang te zijn voor honden maar deze herder heeft haar flink te pakken gehad in haar nek). Nu zijn wij flink aan het bijvoeren en ze zijn zoooo lief en dankbaar. Het zijn echt megalieve diertjes. Het is dat ik door omstandigheden al 5 katten heb anders had ik ze absoluut mee naar huis genomen. Ook heb ik het idee dat het poesje wat bloed aan haar anusje heeft. Dus misschien wel een ontsteking in haar darmen.
Kan iemand mij alsjeblieft advies geven wat ik nou moet doen. Echt ik vind het zo vreselijk zielig. Hoe kan iemand dit nou in hemelsnaam doen?
Groetjes
katten achtergelaten!ondervoed en ziek.
Echt erg dat er mensen zijn die dit doen, harteloos gewoon! Het is een wonder te noemen dat ze nog leven.
Ik vrees dat je met de poes naar de dierenarts moet gaan, want die kan haar goed onderzoeken en antibiotica en pijnstillers e.d. geven tegen de ontstekeningen die ze misschien heeft en tegen de wond. Misschien moet ze ook wel een kapje op tegen de wondjes op haar buik. Allemaal zaken die een dierenarts goed kan bekijken en verzorgen.
Daarnaast kunnen die katten daar waarschijnlijk niet alleen blijven, dus als je ze zelf niet kunt opvangen en ook geen vrienden/kennissen hebt die dat kunnen, dan kun je ze beter naar het asiel brengen. Lieve en sociale katten vinden namelijk snel weer een nieuw baasje en in de tussentijd krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben. Gewoon met ze op de stoep gaan staan, dan kunnen en mogen ze je niet weigeren. Je kunt ook gelijk met ze naar het asiel gaan en melden dat je ze gevonden hebt en dat ze medische zorg nodig hebben, want dan zijn ze verplicht om met ze naar de dierenarts te gaan.
Ik ben in ieder geval blij dat jij ze bent tegen gekomen en ze de eerste zorg hebt gegeven, dat hebben ze wel verdiend na al deze ellende!
groeten,
Sandra
Ik vrees dat je met de poes naar de dierenarts moet gaan, want die kan haar goed onderzoeken en antibiotica en pijnstillers e.d. geven tegen de ontstekeningen die ze misschien heeft en tegen de wond. Misschien moet ze ook wel een kapje op tegen de wondjes op haar buik. Allemaal zaken die een dierenarts goed kan bekijken en verzorgen.
Daarnaast kunnen die katten daar waarschijnlijk niet alleen blijven, dus als je ze zelf niet kunt opvangen en ook geen vrienden/kennissen hebt die dat kunnen, dan kun je ze beter naar het asiel brengen. Lieve en sociale katten vinden namelijk snel weer een nieuw baasje en in de tussentijd krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben. Gewoon met ze op de stoep gaan staan, dan kunnen en mogen ze je niet weigeren. Je kunt ook gelijk met ze naar het asiel gaan en melden dat je ze gevonden hebt en dat ze medische zorg nodig hebben, want dan zijn ze verplicht om met ze naar de dierenarts te gaan.
Ik ben in ieder geval blij dat jij ze bent tegen gekomen en ze de eerste zorg hebt gegeven, dat hebben ze wel verdiend na al deze ellende!
groeten,
Sandra
Ik sluit me geheel bij Sandra aan!
Vraag even rond wat een goed asiel is in de buurt en breng ze daar naar toe. Ze krijgen dan tenminste de zorg die ze nodig hebben en lopen geen risico om door de nieuwe hond gepakt te worden.
Vraag even rond wat een goed asiel is in de buurt en breng ze daar naar toe. Ze krijgen dan tenminste de zorg die ze nodig hebben en lopen geen risico om door de nieuwe hond gepakt te worden.
Groetjes,
Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje
Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje
Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.