Kat en logeerhond

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Kat en logeerhond

Bericht door banoentje »

HULP!!!!!!!!!

De hond van mijn schoonouders blijft hier twee nachten slapen. Kimba is een uitdager als het op honden aankomt, dus vanmiddag hebben ze al een confrontatie gehad. Resultaat, ik zit hierbinnen nu met een doodsbange kat :cry: (in z'n eigen territorium nota bene!).
De hond zit opgesloten in de keuken, maar die beesten ruiken elkaar. De hond zelf is er vanmiddag even achteraan gelopen, maar zonder een poot uit te steken.
Wat kan ik doen om de stress bij Kimba te verlichten? :-(
Ik ga ook ineens vragen met wat ik die geur het beste wegkrijg als de hond terug naar huis gaat?

Groetjes Kathy en Kimba

O, ja, ik heb al aan m'n vriend gezegd dat die hond hier nooit van m'n leven nog komt logeren :evil:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arme kat, die is natuurlijk helemaal van streek van deze onverwachte logee!

Op het ogenblik kun je niet veel doen, want het wenproces tussen hond en kat duurt bij een onervaren kat altijd een paar dagen tot een paar weken, dus een bench, kalmeringsdruppels of een feliway-stekker heeft nu helaas geen zin.

Je kunt ze het beste de komende twee dagen gescheiden houden, als je toch niet meer van plan bent de hond te laten logeren en dan is ze het daarna zo weer vergeten. De hondengeur kun je verdrijven met luchtverfrissers en ventilatie. Gelukkig zijn deze dagen snel voorbij ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik hoop echt dat Kimba er achteraf geen last van heeft. Hij zit nu bij mij, ik binnen en hij voor de raam. Hij durft ocharme z'n eigen huis niet meer in :cry: . Hij miauwt ook heel zielig, da's niet goed voor mijn hartje. Hij heeft sinds gisterenmiddag ook niet meer gegeten (dat doet hij bij de buren :roll: ). Ik heb hem gisteren onder dwang mee naar binnen moeten nemen en hij heeft het eerste kwartier onder de bank (zetel) gelegen.
Vannacht heb ik hem voor één keer bij mij laten slapen (normaal mag dat niet, maar hij had z'n baasje nodig...), dat ging goed tot hij om 4u in m'n nek kwam trappellen...
Ik ben nu van plan om de hond binnen te houden dan kan Kimba tenminste ongestoord in de tuin.

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten