geadopteerde buitenpoes, baktraing en binnenhouden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
knotjetijdelijk

geadopteerde buitenpoes, baktraing en binnenhouden

Bericht door knotjetijdelijk »

hallo allemaal.
ik heb me al aangemeld voor registratie maar inloggen lukt niet dus dan maar even in deze rubriek...


wij hebben een (te dikke :shock: 7 kg) poes van mijn overleden tante geadopteerd, we hebben 2 jeweetwel katers, maar de koppeling lijkt geen probleen te worden (kritische blaasafstand na 1 dag ongeveer 1 meter :grin: )
maar ....deze gesteriliseerde theemuts is gewent om buiten haar behoefte buiten te doen, nu moet ze natuurlijk een aantal weken binnen blijven, maar van een bak heeft ze nog nooit gehoord (zit nu ook heel zielig voor de deur te mauwen)

hoe nu baktraining bij een volwassen kat te starten??
is het handig om haar in de bijkeuken de zetten , met alleen een slaapmandje , eten en een kattebakteiltje
of staat er elders op dit forum al een reeks handige tips?

ben benieuwd...

groetjes Els
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

In de eerste plaats welkom op het forum Els ;-)
En dan je vraag. Er staan inderdaad al wel tips op het forum hoor maar in het kort: als een kat gewend is om buiten z´n behoefte te doen dan kan het helpen om wat zand in de kattenbak te doen i.p.v. kattenbakkorrels. Hier kan je dan steeds meer korrels bij doen tot je alleen nog maar korrels hebt (als het goed gaat natuurlijk). Ook is het inderdaad verstandig om in een kleine ruimte te beginnen zodat ze haar behoefte niet ergens anders gaat doen. Als je een dichte bak hebt is het ook verstandig om de bovenkant eraf te laten zodat het minder bedreigend is.
Veel succes ermee!
groetjes Sharon
knotje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2007 08:53

Bericht door knotje »

bedankt voor je reaktie!
het 1e plasje ligt keurig inde bak, dat lijkt al goed te gaan (valt me 100% mee 8-) ) ze had onderweg de behoeft in de transportmand gedaan dus ik heb dat keuteltje maar in de bak gedaan (zo van ...hier is het ..)

nu de grote boodschap nog, ik zal er inderdaad wat zand bij in doen (hebben nu houtkorrels)

zijn er ook grote maten tuigjes ? :pdthah:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Er zijn inderdaad tuigjes voor grotere katten. Je kan ze gewoon verstellen namelijk.

Gelukkig dat het op de bak goed lijkt te gaan! De keutel in de bak leggen was zeker een goed idee.
Houtkorrels zijn wat minder geschikt voor volwassen katten, zeker als ze wat zwaarder zijn. Ze kunnen dan namelijk door hun gewicht makkelijker splinters in hun voetkussentjes (of er juist tussen) krijgen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten