Vindt een kat gemakkelijk de weg terug?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gresan

Vindt een kat gemakkelijk de weg terug?

Bericht door Gresan »

Beste,


Het toeval wil dat er maandag een kat bij ons voor de garagepoort stond.
We hebben ze in huis gepakt; eten gegeven enz.
Zo ook dinsdag en gisteren. Blijkbaar begon ze zich op haar gemak te voelen en was ze zalig aan 't slapen in de zetel.
Nu heb ik, waarvan ik momenteel heel veel spijt heb, ze wakker gemaakt en terug buiten gezet (gisterenavond om 23.30 uur) in de veronderstelling dat ze vandaag zeker weer voor de deur zou staan.
We hebben ze echter niet gezien.
Kan zij haar spoor kwijt zijn? Met de sneeuwval misschien? Kan een kat een koude nacht overleven buiten?
Ik heb nu het bordje waaruit ze al gegeten heeft buiten gezet met eten in de hoop dat ze daarop af komt.
Kan iemand mij raad geven aub?

Alvast bedankt voor jullie eventuele tips!

Greet
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Waarschijnlijk heeft ze een huis (zeker als ze aanhankelijk is en er goed doorvoed uit ziet), maar als ze toch een zwerfertje is kan ze (hopelijk) goed een schuilplekje tegen de kou vinden. Meer dan wat lekker neerzetten kun je eigenlijk niet doen en wie weet zie je haar dan weer terug....

Maar niet zo maar die kat houden hoor, want als ze van iemand is zullen ze haar vast erg missen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

nee inderdaad ben het roerend met sandra eens,
je kan es in je omgeving kijken wie zijn kat vermist oid..
je bedoeling is goed en lief, maar als ie een huis heeft zal ie daar terug moeten..
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Lemax

Kater weg

Bericht door Lemax »

Onze kater is al een 36uur van huis, hij was duidelijk krols
kan het nog dat hij alsnog thuiskomt ?6I
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ja hoor, hij kan zeker nog thuiskomen. Ik zou alleen voor de zekerheid wel de dierenambulance, Amivedi en het asiel inlichten. Wie weet heeft iemand hem gevonden.
Gesloten