Vreemd oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Vreemd oog

Bericht door Kattenvrouwtje »

Ik plaats even een vraag voor iemand anders.

We hebben een witte poes, Panda. Ze is doof, tenminste, we nemen dat aan. Ze reageert nl. niet op geluid.

Nu is me wat opgevallen als we haar op de foto zetten. Wie kan het verklaren? Haar ene oog is heel anders dan de andere, maar niet bij gewoon licht, wel bij flitsen. Heeft iemand dit al eens eerder gezien? Wat mankeert er aan haar?

Kijk maar:
2004
Afbeelding

2005
Afbeelding

2006
Afbeelding

Deze week
Afbeelding

En zonder flitser
Afbeelding

Iemand een idee hoe het komt dat alleen haar rechteroog zo reageert op de flitser?
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Gelukkig voor jullie is er niets ernstigs aan de hand, je kat heeft namelijk een Odd-eye en dat zie je heel vaak bij witte katten. Meestal zijn de ogen heel duidelijk verschillend van kleur (bijvoorbeeld een groen en een blauw oog), maar bij jullie kat is het verschil veel minder groot en alleen tijdens het flitsen te zien.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Sandra W schreef:Gelukkig voor jullie is er niets ernstigs aan de hand, je kat heeft namelijk een Odd-eye en dat zie je heel vaak bij witte katten. Meestal zijn de ogen heel duidelijk verschillend van kleur (bijvoorbeeld een groen en een blauw oog), maar bij jullie kat is het verschil veel minder groot en alleen tijdens het flitsen te zien.

groetjes,
Sandra
Ja, ik vroeg haar na het zien van de bovenste foto's ook al of dat rechteroog blauw was. Als ik mijn Birmanen (blauwe ogen dus) fotografeer krijg ik dat namelijk ook.
Maar ook als ze dus gewoon 2 groene ogen heeft dan is het toch een Odd-eye?
Nou dan moeten ze haar maar David Bowie gaan noemen. :-P
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Kattenvrouwtje schreef:Maar ook als ze dus gewoon 2 groene ogen heeft dan is het toch een Odd-eye?Nou dan moeten ze haar maar David Bowie gaan noemen. :-P
Misschien niet officieel, maar als je de foto's zo ziet dan moet het haast wel. Een klein beetje Odd-eye dan? ;-)

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Ok bedankt Sandra!
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gesloten