Hallo, mijn kitten springt op me en klautert via m'n benen omhoog om op m'n schouder te gaan zitten zodat ie mee kijken. In het begin was het heel erg, maar d.m.v. NEE zeggen en 'm verderop weer op de grond te zetten is het een stuk minder geworden. Maar af en toe doet ie het toch nog onverwacht omdat ie zo nieuwsgierig is. Ik had gehoord dat kittens er op een gegeven moment vanzelf mee ophouden. Het is ook wel schattig hoor, maar m'n benen zitten onder de krassen van z'n scherpe nageltjes!
Toen ie op een gegeven moment in m'n warme afwas soppie viel door z'n nieuwsgierigheid dacht ik dat ie het wel helemaal afgeleerd had, haha, maar niet dus. Ik heb een open keuken, maak z'n eten klaar op de grond enzo maar heeft iemand eventueel nog meer tips? (Spuiten met plantenspuit kan niet, want ik woon alleen.)
Groetjes Patty
kitten springt steeds op me
Ik zou me geen zorgen maken, dit hoort gewoon bij de leeftijd en het wordt echt vanzelf minder. Bijna alle kittentjes klimmen via je benen naar boven, maar stoppen daar vanzelf weer mee als ze groter worden. Gewoon veel met hem spelen en veel speeltjes in huis halen, dan komt alles in orde.
groetjes,
Sandra
groetjes,
Sandra
Ben het met Sandra eens, dit gaat vanzelf over. Gelukkig maar want een kat van vijf kilo die langs je benen omhoog klimt..
Ennuh, als er iets gebeurt wat voor een kat niet zo leuk is (in een sopje vallen b.v) wil dat inderdaad niet zeggen dat ze dit een volgende keer niet meer doen. De meeste katten zijn vrij hardleers.
Laat ze vooral niet naar jackass kijken om ideeen op te doen

Ennuh, als er iets gebeurt wat voor een kat niet zo leuk is (in een sopje vallen b.v) wil dat inderdaad niet zeggen dat ze dit een volgende keer niet meer doen. De meeste katten zijn vrij hardleers.
Laat ze vooral niet naar jackass kijken om ideeen op te doen

Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.