kitten springt steeds op me

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
patty

kitten springt steeds op me

Bericht door patty »

Hallo, mijn kitten springt op me en klautert via m'n benen omhoog om op m'n schouder te gaan zitten zodat ie mee kijken. In het begin was het heel erg, maar d.m.v. NEE zeggen en 'm verderop weer op de grond te zetten is het een stuk minder geworden. Maar af en toe doet ie het toch nog onverwacht omdat ie zo nieuwsgierig is. Ik had gehoord dat kittens er op een gegeven moment vanzelf mee ophouden. Het is ook wel schattig hoor, maar m'n benen zitten onder de krassen van z'n scherpe nageltjes!
Toen ie op een gegeven moment in m'n warme afwas soppie viel door z'n nieuwsgierigheid dacht ik dat ie het wel helemaal afgeleerd had, haha, maar niet dus. Ik heb een open keuken, maak z'n eten klaar op de grond enzo maar heeft iemand eventueel nog meer tips? (Spuiten met plantenspuit kan niet, want ik woon alleen.)
Groetjes Patty
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik zou me geen zorgen maken, dit hoort gewoon bij de leeftijd en het wordt echt vanzelf minder. Bijna alle kittentjes klimmen via je benen naar boven, maar stoppen daar vanzelf weer mee als ze groter worden. Gewoon veel met hem spelen en veel speeltjes in huis halen, dan komt alles in orde.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ben het met Sandra eens, dit gaat vanzelf over. Gelukkig maar want een kat van vijf kilo die langs je benen omhoog klimt.. :pdtink:
Ennuh, als er iets gebeurt wat voor een kat niet zo leuk is (in een sopje vallen b.v) wil dat inderdaad niet zeggen dat ze dit een volgende keer niet meer doen. De meeste katten zijn vrij hardleers.
Laat ze vooral niet naar jackass kijken om ideeen op te doen ;-)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik sluit me helemaal aan bij Sandra en Lianne. Onze poezels deden dit toen ze kitten waren ook volop. Nu helemaal nooit meer ;-).
Gaat echt vanzelf over ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Het gaat vaak vanzelf over :lol: Amy klimt nog steeds af en toe op me, maar gelukkig niet meer via mn benen. Nu klauwt ze haar nagels in mn schouder om daarop te komen (als ik bijv gehurkt zit)
patty

kat springt steeds op me

Bericht door patty »

Okee bedankt allemaal!
Gesloten