Te aanhankelijke poes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
suusje1982

Te aanhankelijke poes

Bericht door suusje1982 »

Hallo

Ik had even een vraagje, ik heb 2 poezen in huis. De jongste van 5 maanden is erg aanhankelijk in vergelijking met de oudste, de moeder poes van 2 jaar. Ze zijn allebij heel erg lief en doen ons geen vliegkwaad, elkaar ook niet. Wel eens stoeien of blazen als ze even zat van elkaar zijn maar verder gaan ze gelukkig niet.

Nu was mijn vraag, de jongste van het stel die ligt erg vaak bij ons. En het gebeurt regelmatig als ze bij ons ligt dat ze met haar voor pootjes op en neer gaat als ze bij 1 van ons op schoot ligt. WAT BETEKENT DAT??

Verder is ze zo aanhankelijk dat we er soms gek van worden. We kunnen haar niet in een andere kamer laten want ze wil altijd bij ons zijn, dan miaauwt ze alles bij elkaar. Als we op de bank gaan liggen dan komt ze direct op je schoot zitten, geven we haar wat te spelen dan speelt ze er even mee en komt er weer aan. Ze is ook erg jaloers als de andere poes bij ons komt, dan komt ze er weer aan gerent, en loopt de oudste weer weg en heeft zij weer de aandacht.

Nou zou graag willen weten of iemand me kan vertellen wat dat gedrag inhoudt en vooral dat met de voorpoten.

Groetjes Susanne
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Dat trappelen is bedoeld om de melkproductie van de mamapoes aan de gang te houden. Later wordt het een teken van genegenheid. Mijn kater van zes doet het ook nog steeds. Niks om je zorgen over te maken dus. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hi Susanne,
het trappelen met de voorpootjes betekent gewoon dat ze lekker op haar gemak is, en dus blij. :icon_shifty:
Het komt van het trappelen dat kittens doen bij het melkdrinken, en sommige blijven dat hun hele leven doen. Dat aanhankelijke herken ik wel van mijn vorige kat, maar ik heb er helaas nooit iets aan kunnen doen.. Alleen is het bij hem veroorzaakt doordat dat nest na een paar dagen bij de moeder is weggehaald. Maar zij is dus altijd gewoon bij de moeder gebleven? Misschien kan je oefenen door haar af en toe in een andere kamer te laten? Miauwen zal ze altijd doen, maar als je erop reageert, ziet ze dat natuurlijk en zal het de volgende keer weer doen.
Geniet ervan dat ze overduidelijk graag bij jullie is, en probeer haar af en toe gewoon te negeren. ;-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
suusje1982

Bericht door suusje1982 »

Ok ik dacht al zoiets met de voorppotjes, maakte me ook geen zorgen vond het zo appart haha.

O dan had ik nog wel een leuk vraagje, tot hoelang geeft de moederpoes eigenlijk melk. Zo heel soms zit de jongste nog aan moeders tepels te zuigen, heel schattig lijkt dat. De poes is nu 5 maanden.

Negeren helpt niks, ze miaauwt echt oorverdovend en gaat net zolang door tot we komen. Ook al laten we haar er de hele dag. Het is ook wel leuk hoor, maar soms erg vervelend. Ik gan krant of iets lezen of ze is weer op schoot. Nu ook ligt ze op mijn schoot haha. Maar het zijn allebei wel schatjes hoor. Alleen vindt het wel sneu voor de moederpoes, die kwam voor ze een nestje had gehad altijd bij ons liggen, maar omdat de jongste haar nu steeds voor is doet ze het niet meer. Haal ik de jongste er af zodat mama poes op schoot kan liggen komt de jongste met mama spelen net zolang tot mama eraf gaat en hup ze heeft haar zin en komt weer op schoot. Maar de laatste paar dagen komt moeder poes weer een beetje aan bod, ligt weer op de bank en gisteren zelfs weer op schoot. En de jongste ligt ook altijd bij visite op schoot, helemaal niet bang dus. Maar buiten is het weer een scheiterd. Maar wel grappig allemaal hoor.
Kan dat gedrag ook komen omdat ze vanaf haar geboorte bij ons is???
Zo nou genoeg verteld over mijn poesjes
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

toen ik Musti ging halen (11 aug) was hij net 20 weken (dus 5 maanden). Hij was tot dan toe bij zijn mama en zijn tante gebleven. En tot een week voor ik hem ging halen dronk hij nog bij zijn mama en tante. Dus zolang mama het niet erg vind, zou ik er niets op tegen hebben.

Musti is trouwens ook een erg groot knuffelbeest. En trappelen kan hij als de beste. Ook hij heeft soms wat jaloerse trekjes, maar als Woefie komt knuffelen is dat gewoon dikke pech voor hem. Hij komt dan later aan de beurt.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Zo lang de kitten bij de moederpoes blijft drinken blijft ze melk geven. Op zich is dat niet schadelijk, maar dan kan ze niet gesteriliseerd worden en het kost de moederpoes heel veel energie.

Als je geen nestjes meer wil en je poes dus wilt steriliseren moet je de kitten en de moeder een tijdje uit elkaar houden, zodat de melkproductie stopt. In de natuur gaat de kitten na een aantal maanden ook weg bij de moederpoes dus misschien is het een goed idee om de melkproductie te laten stoppen door ze ongeveer twee weken uit elkaar te houden als jullie er niet bij zijn en de kitten even weg te halen als ze begint te drinken als jullie er wel bij zijn.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hij at ook wel gewoon brokjes, maar af en toe vonden ze het blijkbaar fijn, zo aan moeders borst. Maar mamapoes heeft uiteindelijk toch wel gezegd dat het genoeg was. Ze waren ook met twee mamapoezen en de nestjes scheelden nog geen twee weken, dus dat scheelt ook en op laatst waren er nog maar drie bij hun moeder.
Suusje1982

Bericht door Suusje1982 »

Binnenkort ga ik wel even met de dierenarts in overleg, Mitsy (jongste) moet toch nog een inenting hebben. En dan vraag ik dat direct want ik wil ze allebei wel laten sterilliseren. Amy (de oudste) die komt nu alleen nog buiten, Mitsy blijft binnen. Maar om ze 2 weken uit elkaar te houden dat is geen optie. Zal niet weten hoe ik dat moet doen, en vindt het ook zielig voor beide poezen. Mitsy is nog nooit alleen geweest, en ze moet zich wel veilig voelen. En om die reden kan ik ze niet uit elkaar halen. Zullen vast wel andere opties zijn, poezenpil ofzo.

En als Amy komt knuffelen dan komt mitsy amy plagen net zolang tot amy weg gaat, dus tja kan helaas niet zeggen dat Mitsy pech heeft haha. Mitsy gaat net zolang door met spelen tot dat amy op geeft en zij bij de baasjes op schoot kan liggen dan zoekt amy wel een ander plekje op. Maar als Amy echt niet wil, of het niet pikt dan blaast ze wel van zich af. Jaja mama blijft toch de baas hoor hihi.
aaaaah leuk ook toch hé die poezen, zoveel verschillende karakters.
Gast

Bericht door Gast »

Suusje1982 schreef:Binnenkort ga ik wel even met de dierenarts in overleg, Mitsy (jongste) moet toch nog een inenting hebben. En dan vraag ik dat direct want ik wil ze allebei wel laten sterilliseren. Amy (de oudste) die komt nu alleen nog buiten, Mitsy blijft binnen. Maar om ze 2 weken uit elkaar te houden dat is geen optie. Zal niet weten hoe ik dat moet doen, en vindt het ook zielig voor beide poezen. Mitsy is nog nooit alleen geweest, en ze moet zich wel veilig voelen. En om die reden kan ik ze niet uit elkaar halen. Zullen vast wel andere opties zijn, poezenpil ofzo.

En als Amy komt knuffelen dan komt mitsy amy plagen net zolang tot amy weg gaat, dus tja kan helaas niet zeggen dat Mitsy pech heeft haha. Mitsy gaat net zolang door met spelen tot dat amy op geeft en zij bij de baasjes op schoot kan liggen dan zoekt amy wel een ander plekje op. Maar als Amy echt niet wil, of het niet pikt dan blaast ze wel van zich af. Jaja mama blijft toch de baas hoor hihi.
aaaaah leuk ook toch hé die poezen, zoveel verschillende karakters.
O ja en die van ons eet ook alles hoor, brokjes, zach vlees, en ook melk.
Gewoon heel heel af en toe 1x in de week dan doet ze dat heel eventjes.
Gesloten