Een kitten en een kooi met vinkjes- gaat dat samen?
-
- Kitten
Een kitten en een kooi met vinkjes- gaat dat samen?
Over 3 weken krijgen we een kitten, op verzoek van mijn dochter. We hebben echter al jarenlang vogels, 3 vinken die samen in een grote kooi zitten. Eén ervan heeft nog altijd ene trauma nadat de kooit eens door elkaar is geschud door een buurtkat die afgelopen zomer 's nachts binnen is geslopen. Hoe kunnen we het poesje leren om van die kooi af te blijven? Of kan dan niet? Hoe/waar zetten we de kooi anders het beste? Alvast bedankt vooor de raad!
Wij hebben vroeger altijd vinkjes gehad en toen er een poes bijkwam heeft dat nooit problemen gegeven. De vinkjes stonden meestal op een plek waar ze er niet aankon (omdat er zo'n badje aan hing en als ze der zou aankomen, zouden ze kunnen gaan vliegen) en enkel als we erbij waren, zetten we ze samen. De kat heeft er nooit wat naar gedaan, een keertje is ze er wel gaan tegen staan en was ze naar de vogeltjes aan het kijken maar we hebben ze laten doen en ze deed er niets naar.
Als je een kitten erbij haalt die nog jong is, zou ik ze er van jongsaf mee gewend maken, regelmatig bij in de buurt zetten als je erbij bent, maar nooit alleen laten als je er niet bij bent in het begin!
Als je een kitten erbij haalt die nog jong is, zou ik ze er van jongsaf mee gewend maken, regelmatig bij in de buurt zetten als je erbij bent, maar nooit alleen laten als je er niet bij bent in het begin!