Ontlasting kat stinkt heel erg

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hetzelfde hier! Daarom krijgt Dap 1x in de week zo'n zakje, aangezien zijn bak in onze woonkamer staat (krijg je in zo'n flatje)..
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

hier net zo hoor. Aelyn stinkt een uur in de wind met alle blikvoer en zakjes.
Met alleen RC hebben we nergens last van
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Katsu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2006 19:48

Bericht door Katsu »

Onze katten krijgen altijd de Royal Canin Fit brokjes, maar laten toch nog een flinke geur uit de bak opstijgen die bijna door het hele huis te ruiken is. Iets anders zou hier dan toch de oorzaak van moeten zijn, of niet?
Drink teh Fanta, stay Bamboocha~!
Helen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2006 20:27

Bericht door Helen »

Wij hebben voor Layla na hetzelfde probleem een andere kattenbak (groot&dicht) en ander grit (klontvormend en met een geurtje, wel iets duurder maar we doen er ook veel langer mee) gekocht, en nu hebben we nergens meer last van! Bovendien vindt zij het prettig om wat meer ruimte en 'privacy' te hebben. Overigens reageert zij qua geur ook beter op alleen RC brokjes (Babycat 34, ze is 12 weken) dan op zakjes/blikvoer, maar met brokjes alleen heeft ze weer zulke harde ontlasting dat ze het moeilijk kwijtraakt. Ze krijgt nu de helft van de aanbevolen hoeveelheid RC en een half blikje Whiskas Junior per dag (in meerdere kleine porties) en daar reageert ze zowel qua gezondheid als qua ontlasting prima op.
Gebruikersavatar
Yoline
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2006 12:45

Bericht door Yoline »

Hoi

Tigra vindt de Hill's (die met kip voor kittens) ook lekkerder dan die van RC, dus ze krijgt nu al een tijdje deze brokjes. Als ze een jaar is, stap ik over naar de Hill's brokjes voor 'adults'. De ontlasting is vééél beter dan in het begin. Veel vaster, donkerder en minder stinkend.

Wel heeft mn poeslief deze week al vier keer op de zetel geplast :-| . Best dat het altijd de nepleren zetel was met een plaid erover en niet de slaapbank die we gebruiken als bed! (*Hout vasthouden*) Achja, ik volg de tips op in het desbetreffende topic en ik zie wel verder.

Groetjes
Gebruikersavatar
Cin
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2006 17:24

Bericht door Cin »

onze kater krijgt brokjes van bento kronen, en daar zit yucca in verwerkt, en daarvan gaat zij ontlasting minder stinken, en eerlijk gezegd, werkt het ook nog!!! misschien een tip? en anders kun je het misschien na vragen bij de dierenarts of een medewerker van een dierenspeciaalzaak?
Nens
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:52
Locatie: uden

Bericht door Nens »

Dank jullie allemaal voor jullie tips!!

Ik geef mijn kat inderdaad brokjes maar wil hem nog wel eens verwennen met wat extra's zoals whiskas uit zo'n zakje met al die smaakjes... ik denk dat ik daar maar mee moet stoppen dan...

Hij smult er alleen zo van!!!

Groetjes Nens
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik verwen mijn kat soms met die mini-blikjes van Gourmet Gold en ik heb het idee dat haar ontlasting daarvan minder stinkt dan van Whiskas. Wel erg duur die blikjes, maar ik geef ze niet zo vaak.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ik wil ni moeilijk doen en ik vind ze hier bij ons ook echte stinkerds, maar eigenlijk stinken wij toch ook als we een grote boodschap moeten doen. En sommige geuren zijn echt niet te harden. Dan vallen die twee poezels hier nog ongeloofelijk mee. Mocht er zoiets bestaan als het wereldstinkkampioenschap, dan zouden zij nog eens niet door de pre- pre- pre- pre- ... selecties geraken :lol:

Ik wil maar zeggen dat we er nu eenmaal voor kiezen om die beestjes te dienen en dan moet je sommige ongemakjes er nu eenmaal bijnemen. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar eigenlijk rieken wij die twee alleen als ze net geweest zijn. Net zoals dat bij mensen het geval is.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Tja, heb je gelijk in, maar als de kattenbak in de woonkamer staat, en je kat de gewoonte heeft alleen zijn behoefte te doen als jezelf aan het eten bent... dan wordt t wel anders!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

zo heb ik hier een heerlijke lobbes van een hond, en meeeeeuren dat die kan :lol:
Maar ach, het hoort erbij en je moet er toch mee leren leven :lol:

inderdaad wij meuren de tent ook wel eens uit :cool:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
SunDai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:20
Locatie: Hoogeveen

Stinkende ontlasting

Bericht door SunDai »

Onze poes Nikki heeft een heel erge stinkende ontlasting
Zodra ze op de bak is geweest om te poepen stinkt het hier de keet uit. :-(
Haar ontlasting is niet overdreven dun, geen diarree, maar echte keutels zijn het ook niet.
Het is echt een flonsje. (weet niet hoe ik het moet omschrijven)

Daarnaast hebben de katten nog wel eens de neiging om ergens anders te poepen en te plassen, terwijl de bak schoon genoeg is om erop te kunnen.
Ik heb het idee dat het te maken heeft met de stinkende ontlasting van Nikki.

We hebben al eens geprobeerd om ander voer te geven, al was dit maar een paar daagjes, maar dat hielp niet.
Dat was voer op vis/groente basis.

Weet iemand hier raad mee?
Groetjes Anita en de beestenbende
Gebruikersavatar
SunDai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:20
Locatie: Hoogeveen

Bericht door SunDai »

Wat ik nog vergat: Ze is bijna een jaar oud en krijgt gewoon droogvoer. :smile:
Groetjes Anita en de beestenbende
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Welk droogvoer krijgt ze?
Soms reageren katten op bepaalde merken wat minder goed. Gebruik je toevallig Wiskas? Die staat daar namelijk om bekend.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

De ontlasting van mijn kater stinkt echt de pan (de kattenbak) uit nu hij blaasgruisbrokjes van RC krijgt, echt heel erg. Hebben jullie daar ook last van en is het misschien bij de blaasgruisbrokjes van Hills minder?

groeten,
Sandra
Gesloten