Katten, konijn en konijnenhok

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Car

Katten, konijn en konijnenhok

Bericht door Car »

Ik heb twee kittens en een konijn en dat gaat gelukkig prima samen. Nu heb ik een vraag. Als ik het konijn los laat lopen, zet ik altijd haar kooi open, zodat ze er zelf in en uit kan gaan. Nu vinden mijn katten haar kooi ook erg interessant, vooral door het hooi dat er in ligt, daar gaan ze heerlijk in liggen rollen. Mijn konijn vindt dit geen probleem, ze zitten gerust met z'n drietjes in het hok en ze lopen alleen met z'n drieen tegelijk los als ik thuis ben. Maar is dit een probleem? Kan ik ze beter uit het hok laten, of maakt het niet uit? En dan gaat het mij niet om het gevaar dat ze elkaar iets kunnen aandoen, maar meer om hygiene enzo.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zolang de katten m niet als kattebak gaan gebruiken en het gaat goed zou ik het gewoon zo laten hoor. Dat kan echt geen kwaad ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Car

Bericht door Car »

Hartstikke bedankt voor je antwoord, ik kijk het nog even aan. Nu zijn ze nog klein (vier maanden), maar als ze straks groter zijn, is het denk ik toch wat minder leuk. We zien het wel. Groetjes!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ach mn zus heeft volwassen katten die ook regelmatig in het konijnehok liggen te rollebollen, en het konijn vind het allemaal wel best :grin:
Dus ik denk niet dat dat verder problemen gaat geven hoor, behalve mischien meer rotzooi ruimen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
cvwinkoop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:36
Locatie: Leeuwarden

Bericht door cvwinkoop »

Ik heb ook een kat en een konijn, ze kunnen heel lief met elkaar spelen. Mijn kat gaat ook nog wel eens bij het konijn in het hok, de eerste keer heeft ze er meteen flink in geplast, maar daarna niet meer. Alleen is mijn konijn een beetje agressief als je hem voert, dus pas had ik hem net gevoerd toen sprong de kat er bij in, die had hij er snel weer uitgewerkt, gelukkig had hij haar geen pijn gedaan.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat is hier ook hoor, sinds onze Cookie geslachtsrijp is.
Voor die tijd konden de katten gewoon in dr kooi bij haar gaan liggen, nu zelfs als ze eruit is en ze ziet 1 van de katten in dr kooi jaagt ze ze eruit.
Met voeren of wat anders uit dr kooi halen reageert ze ook agressief dus uiteindelijk zal sterilisatie het enige antwoord daarop zijn vrees ik :???:
Buiten de kooi is ze helemaal gek van ons viertal en met name de kater :lol:
Ik let er ook altijd wel op dat er niet gepiest word door de katten in haar kooi want dat vind ik vies.
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Als het geen probleem voor jouw is dan is het toch goed. En inderdaad wat Sandy zegt als de katten het niet als een litterbox gaan zien zie ik er geen probleem in hoor. Ik had ook een konijn en volwassen kat en dit ging prima samen, maar mijn kat ging nooit in het konijnenhok.
silly_raja
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2008 08:08
Locatie: Alphen aan den rijn

Re: Katten, konijn en konijnenhok

Bericht door silly_raja »

Wij lieten onze katten ook samen met het konijn los. Maar dat durven wij nu niet meer. het konijn heeft namelijk perongeluk een krab in haar oog gehad we zijn daar 4 maanden me bezig geweest voordat dat over was. Ze was bijna haar oog kwijt. wel erg jammer want ze konden zo leuk spelen met zn 3e
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Re: Katten, konijn en konijnenhok

Bericht door Marsjie »

Leuk om te horen dat het tussen katten en konijnen zo goed gaat. Hoop dat het ook zo goed gaat tussen Mauw en onze cavia Joppie. Ik heb Mauw nu iets meer dan een week en heb ze al een paar keer aan elkaar laten snuffelen maar ben nog wat huiverig om ze samen in de keuken te laten lopen. Doe nu de keukendeur dicht als Joppie daar in zijn rekje rondhuppelt maar die schrikt zich iedere keer als de deur opengaat een slag in de rondte en Mauw gaat voor de deur zitten jammeren. Zou ik ze gewoon bij elkaar kunnen laten en zien wat er gebeurt (op gepaste afstand in plaats van met mijn neus er bovenop) of neem ik hiermee een risico voor een van de beesten. Ze vinden elkaar wel machtig interessant op het moment maar Mauw gaat toch wat sluiperig er omheen en Joppie is nog steeds niet geheel tam en bijt graag in vanalles (liever niet in de poot of neus van Mauw). Iemand nog goede ideeen hiervoor?

Groetjes Marlies
Groetjes Marlies
Gesloten