Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Blikvoer is goed. Als ze het wil eten tenminste. In blikvoer zit ook vocht, dus krijgt ze dat ook meteen binnen. Maar toch moet ze wel drinken hoor! Anders probeer eens wat water met een paar druppeltjes (koffie)melk erdoor. Voor de smaak is dat vaak al voldoende.
Deze kat heeft geluk dat ze bij jou terecht is gekomen! Hou je ons op de hoogte van het vervolg?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou inderdaad ook wel mijn uiterste best doen om te kijken of er niet ergens een eigenaar van dit beestje is. Wie weet hoe lang ze al op straat zwerft en daardoor erg vermagerd is. Een week doet al heel erg veel. Je kunt Amivedi (schrijf ik dat goed :ethink: ?) inschakelen en melding doen bij de dierenambulance en/of asiel.
Verder sluit ik me aan bij de rest, je kunt haar bij je houden en langzaam wat laten eten, en ik vind het toppie dat je haar op wilt/kan vangen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

http://www.amivedi.nl, en de plaatselijke dierenambulance. Als je die inlicht, weet je zeker dat je je uiterste best gedaan hebt om het baasje terug te vinden.
Kijk wel of ze een heel bleek bekje heeft (dan meteen apart houden van je eigen katten!) en check haar op vlooien. Dergelijke magere katten kunnen de naarste ziektes hebben en hebben vaak ook vlooien en wormen.
Succes!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Hallo,

ik zal iedereen een beetje op de hoogte houden.
ik heb, zoals gezegd, een advertentie op marktplaats gezet. ik heb hier pas 1 reactie op gehad, maar dit bleek om een hele andere kat te gaan.

ik ben vanmorgen met de kat naar de dierenarts geweest.
we hebben bloed laten prikken op de voornamelijkste ziektes en tot de uitslag ervan moet ik de katten zoveel mogelijk scheiden van elkaar.
ze heeft geen vlooien, waarschijnlijk geen wormen, maar wel oormijt (ook hier hebben we wat voor gekregen).
De dierenarts vond het geweldig dat ik haar probeerde te helpen en dat ik daar geld en moeite in deed steken.
ze was niet gechipt en volgens de arts was ze duidelijk verwaarloosd.
ze is waarschijnlijk iets ouder dan een half jaar.
volgens hem was ze wel al een tijdje buiten, maar kon je zien dat er daarvoor ook slecht voor gezorgd is.

ze drinkt nu al wat kattenmelk, maar water wil ze nog niet echt.
ondertussen heeft ze naast het blikvoer al wat brokjes gegeten.
ze slaapt veel, maar ziet er nu ook uitgeruster uit.
ze is ook nog eens doof (maar dat hadden we al gemerkt) dus je kan haar niet opeens aanraken. ze is wel heel knuffelig en vooral op mij reageert ze heel lief....
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk dat ze nou eindelijk een beetje tot rust komt na alle omzwervingen. Wie weet wat ze allemaal heeft meegemaakt, arm dier :-(
Dus toch verwaarlozing zoals ik al dacht, nou van wie ze afkomt, ze hadden mn rug op gekend.
Fantastisch dat je dit doet Ingelke!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een vorige eigenaar blijft lang recht houden om de kat terug te eisen, maar jij kunt dan zeggen dat ze verwaarloosd was. En dan heeft de vorige eigenaar vermoedelijk vette pech :twisted:
Je laat een dove kat niet op straat lopen, die kan niet buiten.

Ik zelf denk dat het een gedumpt kitten is; zo rond de leeftijd van 3 maanden gooien mensen zo'n dier op straat (het is doof en doet dus 'raar'), dus niemand mist haar.

Ik ben ook blij dat ze een goed thuis bij je vindt, Ingelke!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ingelke, je zou eigenlijk Engelke moeten heten! :-P Geweldig dat je dit doet!
Ik hoop dat het katje gauw opknapt en goed bij je eigen katten kan. Het zal wel wat extra tijd nodig hebben, ook omdat ze doof is.
Hou je ons op de hoogte? :smile:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ach..... arm beestje! Nee, een dove kat zet je niet op straat :evil: . Wat onzettend geweldg dat jij je over haar wil ontfermen. Ik heb daar echt heel veel bewondering voor. Wanneer krijg je de uitslag van het bloed binnen?
Ik zou het ook fijn vinden als je ons wat op de hoogte wil houden.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag van het bloed, maar als de dierenarts erg bang voor leukose of aids zou zijn geweest, had hij wel een snap-test voorgesteld (daarvan is de uitslag na 3 minuten bekend).
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het goed komt met de poes!
Heeft ze al een naam? ;-)
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

waarschijnlijk komt de uitslag van het bloed deze week binnen.
de dierenarts zei dat het aan de hoogte van bepaalde bloedwaardes ligt hoe lang een onderzoek duurt (er moeten bepaalde fases doorlopen worden).
Ze heeft nog geen naam, maar we zijn er wel over aan het denken....
Suggesties? ik wil iets wat met haar te maken heeft.... mijn vriend zei 'gypsy' maar dat vind ik niet passen bij mijn eigen katten (nicky en suus)....
ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Vondy van Vondel van gevonden, zeg maar ;-)

Heel lief dat jij haar zo opneemt, nog doof ook. Arm beestje. Gelukkig is hij nu in goede handen!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

ff voor marije....
over dat engelke... ingelke is limburgs voor engeltje
mijn echte naam is inge, maar sommige mensen (zoals mijn moeder en vriend) noemen me wel eens ingelke
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

ingelke schreef:even voor marije....
over dat engelke... ingelke is limburgs voor engeltje
mijn echte naam is inge, maar sommige mensen (zoals mijn moeder en vriend) noemen me wel eens ingelke
Maar een engel, dat ben je! :kissykissy: Wat zou dat kleine moppie moeten zonder jou?
Gelukkig gaat het al iets beter met haar en drinkt ze ook.
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

hallo, daar ben ik weer...
ik heb de uitslag van de bloedtest binnen.
ze heeft geen kattenaids, geen leukemie en geen .... (uhm ik weet het ff niet meer).
van de dierenarts mag ik de katten bij elkaar zetten. Gelukkig want ik vond het best sneu voor haar, zo alleen op mijn slaapkamer....
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou dat zijn goeie berichten Ingelke!
Ik hoop van harte dat ze bij jou mag blijven wonen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie