Wat is er aan de hand met de staart van mijn kat???

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
marije86

Wat is er aan de hand met de staart van mijn kat???

Bericht door marije86 »

Hallo

Mijn kat is 's nachts altijd buiten en kwam eergister thuis met weinig reactie in de staart. Als je hem aait doet hij de staart een klein beetje omhoog tot ongeveer 10 cm maar verder komt ie niet. Zitten gaat ook moeilijk voor hem. Het lijkt ook alsof er een bult zit waar de staart begint.

Wat is er met zijn staart aan de hand???

Kan dit uit zichzelf genezen???

b.v.d.

marije
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hallo Marije,

Ik zou heel snel langs de dierenarts gaan. Het kan zijn dat de staart van je kat gebroken is.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Precies, GELIJK naar de dierenarts, de staart zit namelijk vol met zenuwen, bloedbanen en dergelijke en als dit niet goed geneest kan er allerlei ellende optreden en kan hij zelfs dood gaan.

Ik wil je niet laten schrikken en misschien valt het mee, maar dit kan dus heel serieus zijn.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ik vrees ook dat hij ofwel is aangereden ofwel ergens iets anders heeft voorgehad waardoor hij een kwetsuur heeft. meteen naar de DA ermee, het kan ernstig zijn (maar het kan evengoed uit zichzelf genezen, daarover zal de DA uitsluitsel brengen).

succes ermee en hou ons op de hoogte!
Robert023

Bericht door Robert023 »

Vorige week had Smokey (poes) ook een lusteloze staart.
De bleek gebroken te zijn en wel op zo'n ongelukkige plaats dat ze nu niet meer plassen en poepen. Ze voelt niet meer dat d'r blaas vol zit en ook niet meer dat d'r endeldarm vol zit.

Hoe de staart gebroken is weet ik niet. Maar ik weet wel dat hoe hoger de breuk hoe meer problemen het oplevert.

Mijn advies: ga gelijk naar de dierenarts, je kat kan echt een groot probleem hebben.


Toen we heb zagen dat d'r staart niet meer goed was zijn we gelijk naar de dierenarts geweest. Gisteren is de katheter naar d'r blaas verwijderd. En moest ze zelfstandig plassen. Dit heeft ze niet gedaan.

We gaan vanmiddag voor het laatst naar de dierenarts met Smokey... ik hoop dat ze zacht droomt..


Heel veel sterkte met de kater.

Robert
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat naar voor jullie allemaal! Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie kat Smokey.

Ik ben blij dat je deze reactie hebt gestuurd om te laten zien hoe ernstig de situatie kan zijn.

In ons asiel hebben wij ook een kat met een gebroken staart gehad die moest geamputeerd worden. Nu is hij incontiment (urine én ontlasting) en dus onplaatsbaar geworden. Gelukkig is hij onze huiskat geworden, dus hij heeft geluk gehad dat hij er verder mee kon leven.

Als een kat helemaal niet meer kan plassen wordt het een ander verhaal, want dan vergiftigd hij zichzelf en heb je inderdaad geen andere keus...

groetjes en nogmaals sterkte,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Robert sterkte :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten