Ik ben twee maanden geleden verhuisd naar een appartement.
Ik heb momenteel ratjes als gezelschapsdieren, maar ik zou graag een poes aanschaffen.
Probleem is dat ik geen terras of tuin heb, dus ik zou ze binnen moeten houden. Ze zou dan overal mogen komen, behalve in de slaapkamer en de bureau (daar staan mijn ratjes namelijk). Mijn appartement is groot, maar toch heb ik het gevoel dat ik een eventueel poesje veel zou ontzeggen door er niet mee naar buiten te gaan. En mijn omgeving bevestigt dat...
Ik hoor echter steeds meer en meer dat een poes binnen wél gaat... Wat denken jullie? Is het voor de poes dan een ontzegging van iets waar hij recht op heeft? En gaat hij dan geen dingen slopen? (ik zou wel veel speeltjes aanschaffen en een grote klim en krabpaal) Ik heb namelijk veel nieuwe meubels en tja, die zou ik graag willen houden...
Ik zou ook een katertje willen, aangezien die rustiger zouden zijn? En hem zowiezo na 8 maanden laten castreren... Omdat ik binnen drie jaar een huisje met tuin zou willen en dan denk ik dat ik dat beter direct kan laten doen... Of heb ik hierin ongelijk?
Ow, en ik ben leerkracht (België) en ik ben dus lekker veel thuis om met hem te spelen...

Ow jah: graag veel argumenten over waarom wel of niet... Want ik heb een vriend die moet overtuigd worden!