een echte waterkat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
jen

een echte waterkat

Bericht door jen »

Goeimorgen kattenliefhebbers,

Enige tijd begin ik toch te twijfelen aan de gezondheid van mijn kater Poekie.
Het lijkt wel of hij ten allertijde water wil drinken. Als 1 van ons onder de douche gaat en klaar is begint ie te jammeren dat de douchcabine open moet zodat hij water kan drinken, of als 1 van ons thuis komt leid ie ons gelijk naar de kraan in de keuken of wil hij nieuw water in zijn bakje. Is mijn kat gewoon verslaafd aan water of is er misschien iets waardoor hij zoveel water moet drinken.
Maanden geleden is hij behandeld voor blaasgruis en staat nu zijn hele leven op dieet, daarvoor hield ie ook van water maar niet zo erg als nu.
Komt dat bij iemand bekend voor?

groetjes jenny en poekie :shock:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als je nieuw water in zijn bakje doet drinkt hij het bakje dan ook leeg?
Quinto bijvoorbeeld wil niet uit een gewoon drinkbakje drinken, uit een glazen bakje drinkt hij al iets maar als ik de kraam openzet dan is hij er meteen bij. Hij vindt dat zo vers gewoon lekkerder blijkbaar.
En ik weet dat ze door het blaasgruisdieet vaak meer dorst krijgen en wat meer zullen drinken. Maar als hij elke dag een bak water leeg drinkt en daarnaast loopt hij nog steeds om water te jammeren dan is het wel zaak om dit goed in de gaten te houden en het er met je dierenarts over te hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Als het zo is dat hij heel graag vers water wil kan je ook de cat-it fontein proberen.
Ze hebben dan constant vers water.

Maar als hij absurd veel drinkt inderdaad toch weer even naar de dierenarts hoor!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ik heb hier ook 5 waterkatten...ze lopen ook constant te zeuren om de kraan open te zetten, en als ik in de badkamer ben, gaan ze met z'n allen staan mauwen in de badkuip, net zolang tot ik de kraan opendoe.

Ik heb er een ochtendritueel van gemaakt, dit wil zeggen, s'morgens mogen ze van mij in de douche/badkuip spelen, en zet ik de kraan open, ze kunnen dan een half uur waterpret beleven.
De rest van de dag negeer ik hun gezeur, en haal ik ze zelfs weg uit de badkamer, als ze daar zitten te mauwen...

Ze hebben hier twee bakjes water om uit te drinken, en een cat-it fontein...de bakjes ververs ik twee maal daags.

Het zou dus kunnen dat jij ook gewoon een kat hebt, die graag met water speelt, maar het zou dus ook kunnen dat ze terug last heeft van haar blaas of nieren, en daardoor zoveel drinkt/om water zeurt.
Ik zou het goed in de gaten houden, en eventueel eens terug gaan naar de da. voor alle zekerheid.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten